ÄNTLIGEN! 👍😊

Strax efter 9 ringde min lÀkare och sa att jag skulle fÄ en titthÄlsoperation i nÀsta vecka, men först var jag tvungen att trÀffa narkoslÀkaren. Skulle fÄ meddelande i veckan om tid.
 
Dammsög och tvÀttade, solen skiner och vi har ett underbart vÀder.
 
KÀra maken Äkte och handlade, vid 13:30.... DÄ ringer operationssamordnaren och frÄgar om jag kan komma i morgon och trÀffa henne först, hon hade nÄgra papper jag skulle fÄ. Efter besöket hos henne ska jag trÀffa narkoslÀkaren.
 
Operationen Ă€r bestĂ€md till onsdag nĂ€sta vecka 👍 SÅ FÖRBASKAT GLAD NU! 
 
Vi satt ute i den ljumma hösteftermiddagen/kvĂ€llen och njöt av solen och vĂ€rmen och hörde ungtupparna gala ideligen..Fick en energiboost av samtalen, kĂ€ra maken sa Ă„t mig att ta det lugnt, hörde inte riktigt pĂ„ det rĂ„det, straffar sig ikvĂ€ll, nĂ„gon som ser mig nu tror jag Ă€r i nionde mĂ„naden 😣
 
IgÄr fick vi ca 140 g Àpplen av  bÀstisen A..   det fördelades till oss, hönsen, rÄdjuren i hagen och Àlgarna i skogen. Min kÀra make Äkte över 2 mil och placerade ut Àpplen dÀr vi vet att Àlgar och rÄdjur finns  
 
 Min bok "en helt vanlig familj" pĂ„ över 13 timmar speltid har jag bara 45 minuter kvar pĂ„Â đŸ˜­ sĂ„ trist att boken snart Ă€r slut.
 
Gissar att nÀsta bok blir - "Till minne av en villkorslös kÀrlek" av Jonas Gardell
 
 
Bild och recension Àr lÄnade hÀr.
 

Till formen en slÀktkrönika om den bortglömde författaren Jonas Gardell och hans familj. En familj som nog Àr bra pÄ mÄnga sÀtt, men den tror inte pÄ svaghet. Och kring sina hemligheter och icke önskvÀrda sanningar bygger man legender.

 

Men frÀmst Àr Till minne av en villkorslös kÀrlek ett oemotstÄndligt kvinnoportrÀtt av Jonas Gardells mor, IngegÀrd Rasmussen. Den excentriska frikyrkodottern, född i mitten av 1920-talet och kringskuren av sin tids alla begrÀnsningar för kvinnor, som gÄr till storms mot hela vÀrlden med stridsropet: jag mÄste vara fri!

 

IngegÀrd lierar sig med Bertil, en framtidsman i 1900-tals Sverige, ett land i snabb förÀndring. TvÄ drömmare som ska erövra vÀrlden.

 

NÀr yngste sonen Jonas föds Àr IngegÀrd nÀra att dö. Men nÀr hon ligger med spÀdbarnet pÄ sitt bröst och ser in i den nyföddes ögon förstÄr hon att för den hÀr hjÀlplösa krakens skull mÄste hon fortsÀtta leva. DÀr och dÄ bildar modern och sonen ett förbund som de aldrig ska bryta.

 

Till minne av en villkorslös kÀrlek Àr en episkt böljande roman om solidaritet och svek, skriven med humor och livsglÀdje och en smÀrta sÄ stor att den fÄr verkligheten att spricka.

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Ă…Ă„Ă„h. Vad skönt med ett datum Ă€lskade syster. Det ska bli sĂ„ hĂ€rligt nĂ€r det hĂ€r Ă€r överstökat. Vill att du ska bli som förut och leva tills du blir 150 Ă„r.
Älskar dig nĂ„got sĂ„ vansinnigt mycket.
KĂ€rlek och kyss / Syrran ❀❀❀

Svar: SĂ„ UNDERBART, blev sĂ„ glad och fick sĂ„ mycket energi 👍inte riktigt bra med extra energi i dagslĂ€get, förtog mig lite idag....Jag Ă€lskar dig till mĂ„nen och tillbaka ❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Hundra gĂ„nger om ❀
Kort

2018-09-03 @ 21:34:43
URL: http://janesunderbara.blog.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0