Fick åka hem idag...

....Jag bävade för det innan då jag hört att när man opereras med robotkirurgi/titthålskirurgi får man åka hem dagen efter operation. Skulle en komplikation tillstöta har jag över 6 mil och en timmes bilfärd till sjukhuset, lika illa med ambulans, vi ligger sämst till i vårt län i vår kommun efter en mätning av ambulanstid i länet.
 
Men det var fullt på vårdavdelningen, någon åkte kanske hem igår lika orolig som jag och överlät sin sängplats till mig. På ca en månad från upptäckt cancer blev jag opererad, klart jag ville ge samma möjlighet till någon annan. 
 
Vill ge alla på vårdavdelning 85 på Västerås Centrallasarett ett så stort tack för ert kärleksfulla bemötande och omhändertagande av oss patienter ❤️ 
 
Nu får jag vänta 4-5 veckor innan svar från patologen om hur "aggressiv" eller "snäll" cancern var, om jag behöver efterbehandling eller om det slutade med en operation.
 
 
 Västerås lassarett bilden lånad här
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0