Årets varmaste dag....

....skulle jag gissa, vi gick ut vid 13 och satt och njöt av solvärmen. Då såg vi rådjuren en bit ifrån oss 
 
Bocken med ofejade horn 
 
Så glad att ha dem så nära gården 
 
 
Vi matar småfåglarna från oktober till maj månads slut, mina älsklingsfåglar - blåmesar 
 
Sötare finns inte 
 
Jag har räddat ett litet "gårdsliv" idag. På em började Bosse skälla och vi gick för att titta om det kom någon, vi såg något konstigt på gården, vad är det? sa kära maken.. Det är höken som tar en skata svarade jag medan jag sprang mot dörren, ut i tofflor och höken drog i skatan men det blev för besvärligt för höken, den släpade skatan en meter och när jag kom så släppte den sitt byte, skatan flög upp och gömde sig i en av granarna, oskadd 👍, efter mig kom kära maken med kvasten 😁
Vi gillar våra skator ❤️ De skuttar runt på gården och väsnas aldrig, de umgås med hönsen ibland (men stjäl inga ägg). Gissar att Bosse tycker detsamma eftersom han sa ifrån på skarpen när han hörde skatan skrika i ångest 😢
 
Ingen av oss feberfria idag... Kommer inte ihåg när jag var förkyld med feber sist, gissar det var 2015...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0