Blev vårdcentralen idag.

...Tempen som mest i lördags blev 39,1, då tog jag alvedon och fick ned febern en bit
 
Hostar mycket, nu har jag hostat sönder musklerna i ryggen igen, kämpar emot i det längsta för det gör så jäkla ont att hosta eller nysa.
Har bäddat in mig i fårskinn och täcken dom här dagarna, har frusit konstant, ni vet att det känns som man fryser "under" skinnet när man har hög feber, hur mycket man än lägger över sig så fryser man fortfarande.
 
Vaknade klockan 4 i morse, tog tempen 39,4. Bestämde mig för att kontakta vårdcentralen och hoppades få utskrivet den enda medicin som hjälper mig när jag hostat sönder mig. Fick en akuttid på eftermiddagen, läkaren lyssnade på lungorna och sa att de låter helt ok.
 
Fick medicinen och hämtade ut den. Kära maken hade handlat medan han väntade så vi käkade potatissallad med rostbiff. Tog sedan medicin och la mig och lyssnade på en bok. Slumrade gott in i värmen, känns redan att det går lite lättare att hosta.
 
2009 fick jag svininfluensan, en syster hade varit i USA och hälsat på sin dotter och blivit smittad där, hon och hennes man hamnade på sjukhus senare men blev friska efter ett tag.
 
Jag kämpade hemma med min svininfluensa, sov i vardagsrummet i 2 veckor för att kära maken skulle kunna sova och orka jobba och inte störas av mitt evinnerliga hostande. Jag höll mig i soffans ryggstöd när jag hostade, trodde det skulle underlätta, det kändes som jag hostat sönder vart revben. fick åka på lungröntgen då för lungorna lät inte bra Problemet kvarstår att så fort jag får hosta nu så känns det som jag hostat sönder revbenen.
 
Medicinen som är min räddare i nöden. 2009 när jag tog den för  första gången så spydde jag direkt, blev så snurrig av morfinet. Jag kan lova att man använder samma muskler när man spyr som när man hostar, jag stod och kved framför vasken när kära maken kom in i köket. Nu lägger jag mig alltid i sängen och tar medicinen och då går det bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0