Natten till påskdagen....

...När vi la oss på påskaftonskvällen, var vi alla trötta och nöjda, jag somnade direkt med en bok från Bokus i mitt öra...
 
Ett bryskt uppvaknande vid 3 på natten då Bosse skällde ilsket, vi hörde då även sonen gå ned för trappan, han sov i gästrummet, sedan gick han ut!
 
Lyssnade, lyssnade.....Varför kom han inte in igen?
 
Kära maken gick upp när sonen kom in och sonen frågade hörde ni inte skriken? Det hade vi inte gjort, inte heller barnbarnet visade det sig senare.....
 
Han hörde långdragna skrik från ett djur i nöd, trodde det kanske kunde vara katten Rambo som blev attackerad... Vi blev ledsna, tänkte på rådjuren vi ser var dag och gissade att någon av dem blivit attackerad och dödad av lo som finns här.....katten Rambo hade nog flytt in i ladan och var i säkerhet. När jag gick ut med hundarna på morgonen påskdagen kom Rambo spatserande som vanligt, katternas största fara i vår värld är bilarna...
 
Kära maken och sonen gick ut och spårade på morgonen med hundarna, de såg tydligt spåren efter ett rådjur som flytt och följde det, men inget kadaver...
 
Kära maken gick hundsvängen på fm-svängen...hittade ingenting...Sonen gav sig inte utan tog en egen sväng och spårade vidare...ett - två, kanske  tre meters hopp och sedan försvann spåren...Inga hårtussar eller ett kadaver hittades nu heller...
 
 
I förmiddags när vi satt ute annandag påsk med syster och hennes man var rådjuren återigen i hagen, vi pustade ut, de hade klarat sig....Men ett djur fick sätta livet till den natten...Det är min son säker på och jag tror honom.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0