Ikväll är vi superglada....

....Ibland blir det mycket ord och liten verkstad, men nu tusan tar vi tag i saker direkt 👍 Har vänner som bytt fönster och de har fått superfint, varmare och är jättenöjda, sa till kära maken att jag vill byta ut våra gamla vinda och rinniga fönster sedan huset byggdes 1952, han var med på noterna, kära maken har tätat fönsterna med sopsäcksremsor var vinter för draget..Men först av allt vill jag byta ut ytterdörren och källardörren mot säkerhetsdörrar.. 
 
Frågade på FB på skärtorsdagen vilken firma vännerna använt till fönstren och bad om tel.nr ...Fick svar direkt och igår ringde jag när helgerna var slut. Jag kommer i morgon klockan 12 svarade killen..
 
Idag dök två killar upp, visade fönster och det bästa av allt de hade även säkerhetsdörrar och monterade 👍 40 års färggaranti (ingen blekning), 20 års garanti på fönster och 12 år på dörrar...
 
Vi får även mörkläggningsgardiner i sex fönster, jalusi i ett och myggnät i vårt sovrumsfönster..
 
Jag hade ingen som helst koll på vad detta kostar att byta 10 fönster, men priset de gav oss för allt trodde jag i mitt huvud bara skulle gälla fönstren och inte dörrar medräknade, så ni förstår nog att vi är glada idag...
 
Imorgon byter vi nog också värmekälla till huset, har ett möte inbokat då, plus att formgivaren kommer och mäter upp allt inför fönsterbytet, vi väljer stil... Nu jäklar blev det verkstad och inte bara snack...
 
 En härlig försommarbild från vår gård...fönstren kommer fortsättningsvis att se tvådelade ut fast det bara är ett fönster för att huset ska ha samma karaktär som tidigare....Det bästa av allt, jag kan tvätta utsidan på fönstret inifrån utan att vara rädd på övervåning där jag suttit på fönsterbrädan och lutat mig ut och tvättat, tror de fönstren ligger minst 5 meter upp...Pga av yrsel har jag inte tvättat utsidan på över ett år...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0