Augusti...

... Nu min favoritmånad...Igår flög hela svalfamiljen svirrande runt med sina ungar på vår gård... Idag har jag inte sett eller hört dem...Mycket av växtligheten når just nu över min längd tänkte på det vid hundarnas morgonpink....
 
På dagen sol men på kvällen svalt och en måne som skymtar på himlen, syrsorna spelar var eftermiddag och kväll med ett bedårande spel, något jag saknat tidigare, minns dem från min ungdom.. men gissar att de precis som fästingar utrotades med alla gifter som tilläts spridas i naturen på 60 och 70 talet...Fästingar har vi gott om nu, hundarnas fästinghalsband är redan bytta och nya inköpta från apoteket då vi plockat flera fästingar från dem i år...Antingen har fästingarna blivit aggressivare eller motståndskraftiga, då halsbanden inte tycks hjälpa, vi har plockat för många fästingar på dem i år mot tidigare år..... Kattens fästinghalsband funkade i fjol och även i år...Inte en usel fästing har vi hittat på honom...
 
 
 
Såg att lilla fina Mahmoud anses vara drunknad och inget brott ska begåtts, hoppas polisen har rätt, kunde han inte simma? Varför tror man han gick till vattnet den korta stunden hans syster handlade?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0