Fibergrävning och besök på diabetesmottagningen....

Vaknade i morse av röster...Bosse skällde som en furie.. Kära maken gick ut med hundarna och mötte några män utanför gården, det slamrade och brakade hela tiden...De gräver ned fiber hos oss och nu följde de de gamla vattenledningarna som går genom våra hagar och gård... Så glada vi blev att se dem, då kanske vi inte behöver vänta till december innan vi får fiber 👍
 
 
Vi kom in lite tidigt till diabetesmottagningen och till Milles stora glädje för då kunde vi spela Fia med knuff 😁 
 
Barn är fantastiska på att leva i nuet och glömma trista provtagningar... Nu gäller det bara att vinna över mormor 😁 
 
På detta leénde ser ni klart vem som leder 😉 Men tyvärr, mormor vann och gosplutten blev inte ledsen för det...Vi båda tyckte det var huvudsaken att vi hann spela klart 👍
 
Så underbar bild ❤️ Jag kunde se mig själv som förälder med ett "småbarn" fråga, var är elefanterna? var är lejonen? Vår sjukvård och omhändertagandet av våra älskade barn och barnbarn är fantastiskt ❤️
 
Det blev ett jättebra möte ❤️ En underbar diabetessköterska där Mille var i fokus och först gick alla frågor till honom (respekt), sedan fick vi berätta vad vi tänkte och kände... Dottern och Mille fick beröm för deras fina resultat ❤️
 
Jag berättade om mina tankar och funderingar... att ibland lyckas jag hålla Mille bra inom värden och ibland sticker det iväg, att jag känner mig misslyckad som barnvakt ibland (Min dotter har ALDRIG lastat mig för värdena ❤️) Jag lastar mig själv ..... Sköterskan sa att vi föräldrar var så värdefulla att kunna hjälpa till och våga avlasta ... Jag har mätt för tidigt, oroat mig för tidigt, efter 3 timmar såg jag resultat på insulinet... Klart vi skulle mäta även tidigare, men som jag förstod det "landa" i resultatet efter 3 timmar....
 
Det lutar mot att fortsätta med penna, då Mille inte vill ha pump...Dottern och jag tänkte även till då sköterskan berättade om pumpar som larmade många ggr per dag... Dottern är en fena på teknik, jag är inte så dum på den heller  😉....  Men Mille vill ha sina pennor, han och dottern är trygga i det, fine!
 
 Varmt! ☀️ bara förnamnet!
 
I och med att jag var med på besöket med mina frågor så drog det ut på tiden, dottern hade beställt tid 15:30 för att fixa pass till Mille för en utlandsresa....Men jag förstod att hon tänkte, nu när mamma är med får hon ställa sina frågor? Jag får boka ny tid för pass....
 
I den galna hettan sprang vi på heta trottoarer då vi hade 25 minuter på oss från sjukhuset till att hitta en parkering, hitta till polisen, vi hann! Pust, stånk och stön 😁 
 
På kvällen firade vi dotterns födelsedag med en supermiddag de gjort med egen potatisgratäng, marinerade kycklingfileér på egen marinad med kryddor från deras land och bea-sås...Tårta på det ❤️ Fläkten snurrar i värmen, sista sommardagen skulle jag gissa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0