Jag bryr mig inte om....

Pernilla Wahlgrens kris eller att Kennedys barnbarn dött, men sorgligt och tragiskt... men Kennedys och Pernilla har aldrig funnits nära i min värld eller liv.. Jag tycker att våra dagstidningar fokuserar helt fel i läsarnas intresse, de har börjat konkurerra med den gamla skvallerblaskan "Hänt i veckan" Vilka av våra kändisar är med barn, Vilka är otrogna, Vilka har skönhetsoperat sig? Vem bryr sig? inte jag och inte många av mina vänner...
 
Varför inte ett stort uppslag om 70-åringen som försvann och misstänks kidnappad? Vet att journalister kan vara så fantastiskt duktiga i att gräva fram sanningar, lägg krutet rätt! Eller Ulf som bara var 57 år gammal och dog av en öroninflammation? Ingen lyssnade på honom, skickades ingen ambulans när hans närstående ringde, negligerades inom sjukvården tills det var för sent... Det är samhällsfakta jag vill att tidningarna ska jobba vidare med och se hur vi bättre kan bemöta och hjälpa människor här och NU i Sverige..
 
Asap Rocky friades ur häktet idag efter rättegången och flög hem till USA, viktigaste nyheterna man kunnat fiska läsare med under de senaste fyra veckorna... någon grävande journalist hittade även att han suttit i fängelse när han var 16 år ... Då inställer sig också frågan, vad är nödvärn? Rota i det journalister så vi får ett svar, finns så många som undrar när och hur har jag rätt att försvara mig?
 
Här försvarar jag inte Asap Rocky, har inte följt fallet, men tänker på de killar som höll fast en bensintjuv som slangade diesel ur deras bil som hänt så måna gånger tidigare, de spanade och följde efter,, när polisen kom anklagades de för "frihetsberövande" av mannen.... Lagt in länken,,,,
Kika här
 
Bild och citat lånat här   

”Jag tror vi åker”

Niklas Krämer tycker trots det inte att han gjort fel.

– Det är svårt att avgöra vad som är ”bar gärning”, men både jag och min kompis har samma uppfattning. Vi hade jagat den här killen hela natten och sen ser vi honom komma gåendes mot sin bil för att åka därifrån. Då kände vi att det inte gick att bara låta honom åka hem som om inget hade hänt utan vi stoppade honom. Vår avsikt var bara att stoppa honom tills polisen kom, men han försökte fly så vi fick brotta ner honom, säger Niklas Krämer. 

 
De hamnade i  Solna tingsrätt och dieseltjuven släpptes? Hur tänkte man då inom Svenskt rättväsende? Inte undra på att vi har en mängd ligor idag som vet att de kan stjäla bekymmersfritt i Sverige...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0