Jag har suttit på min kammare....

....nu i några dagar medan regnet öst ned och åskan emellanåt dunrat i fjärran, lyssnat på alla dessa kanaler på youtube som levererar fakta och är politiskt oberoende och inte en massa skvaller och fjant som jag inte vill läsa om, som kvällstidningarnas journalister oftast levererar, totalt nonsens De  artiklar som oftast finns i tidningarna i dag tyckes det mig som en prao skulle skriva sin första artikel...Vilka krav kan vi ha på journalister? Har journalisterna glömt sitt uppdrag 🤔 ? Ska de beskriva verkligheten eller är det Stockholms innerstads nöjen, vilka som varit otrogna, vilka som har skönhetsoperetat sig, eller Hollywoods stjärnor som dött eller skilt sig, är otrogna, har bara en kommentar...vem bryr sig 🤮...blääh ... Där jag bor 20 mil bort och inte har krogliv som vardag så skiter jag fullständigt i det 🤮 En så usel journalistik....
 
Idag äntrade Greta seglingsfartyget på väg till USA, Hoppas hon får en lyckad färd men hennes teorier tror jag inte på... Har man asperger  så fokuserar du ofta på en sak, hon har läst in massor, men kan inte ta in andras kritiska åsikter...
 
Delar en länk från en proffessor som studerat klimatet i mer än 16 år 😉 jag väljer att tro på honom 👍...
 
Ge er tid att lyssna, hur bra vi verkligen är på att hantera vår miljö ❤️   kika här Jag tror mer på en etablerad forskare med många års forskning än på en 16-åring, vad tror du mest på?

MYCKET tänkvärt! Här tar Lennart Bengtsson upp att Sverige är ett föredöme vad det gäller miljön, att luftvärmepumpar "sparar" mer energi än vad vindkraftverken ger...Varför inte subventionera alla energisparande värmekällor? 👍😁

 

Min egen lilla sommaräng, juni 2019, koldioxid behövs för att vår jord ska grönska..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0