2 december....

.....Återigen en vacker dag med sol och -2 skönt att vistas ute igen.. Vi tog en sväng ned till åkrarna och sedan en tur i skogen. Idag fick vi även katten Rambo med på skogssvängen, han har mestadels gått i idé i våra sängar på dagarna...
 
Alla bilder tagna med mobilen då dottern lånat vår systemkamera....
 
Vi brukar gå ned till åkrarna och kika efter rådjursspår och om det finns öppet vatten så de kan dricka.... Vi har rådjur jämt på åkrarna och vid huset, i förra veckan gick tre rådjur och betade 30 meter från huset. Just de här rådjuren som finns hos oss vet nog att de får vara ifred då ingen får jaga på våra marker, hos oss är det fredad zon.
 
Tog den här bilden från trappan, så glad över att ha dessa vackra djur runt knuten 💗 Bilden tagen i april i år..
 
Fina och supersnälla Rambo som ofta följde med oss på hundsvängarna förr innan vi fick kattungen Gurra.. Trots att han var 8 år äldre än Gurra så var det Gurra som bestämde och då blev det Gurra som gick med oss istället. Medan katten Sotis levde hade vi både Sotis och Rambo med oss på nästan alla hundpromenader...
 
Hundarna först och sedan husse, efter husse kommer Rambo och sist jag.. (att jag alltid är sist beror på mitt ständiga fotande 😉)
 
Som vackra speglar i skogen låg de frysta vattensamlingarna..
 
Eftermiddagens himmel, just nu - 4,2 klockan 20;00,  månen syns klart så jag hoppas på en fin dag i morgon också.. 
 
Kära maken gick just ut med hundarna och bad mig komma ut, månen var rödfärgad, häftigt!
 
 
Välstädat hos oss är kanske två timmar, med så stora hundar har man bara ett val, glöm välstädat!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag är helt överens med dig när det gäller städning, fastän jag inte har hund nu sen ett antal år tillbaka. Vilken vacker omgivning du har. Måste var kul att komma så nära inpå djuren.

2019-12-03 @ 07:57:09
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Jag är helt överens med dig när det gäller städning, fastän jag inte har hund nu sen ett antal år tillbaka. Vilken vacker omgivning du har. Måste var kul att komma så nära inpå djuren.

Svar: Jag undrar ibland om många städar för andra? Men vännerna jag har kommer för vår skull och vill ha en fika och en stunds prat, de tittar inte efter hur välstädat jag har 😊 Jag älskar att ha skogen runt knuten...
Kort

2019-12-03 @ 07:57:35
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0