20 december... fyra dagar kvar...

Var uppe ovanligt tidigt idag, gick inte på Milles skolavslutning då jag visste att han och klassen inte skulle uppträda och det är alltid så mycket folk i kyrkan... Med mina stolta 158 cm över havet så blir jag snabbt skymd och glor in i en rygg 😣 Hänsyn tas det inte vid skolavslutningar....
 
Vi hämtade honom vid 11:30, köpte in de sista julklapparna, tänker slå in dem imorgon... Kära maken städade badrummet och jag gjorde även julköttbullarna som även blev vår lunch med kära makens goda potatismos... 
Sedan gick Mille och jag loss lite, vi gjorde en julbricka med snögubbar som åker kälke, lucian finns där och den fina tomten som dansar med grisen som fick ett liv efter jul...
 
 
 
 
Mille fick placera ut de flesta tomtarna där han tyckte de passade bäst....
 
Fick denna härliga tomte i släden av min dotter i julklapp 💗
 
Jag hittar inte dessa snälla tomtar och vackra julprydnader längre 🤔 Men är ju inte ute i butikerna på samma vis som tidigare, så jag kan ha fel så klart...
 
Ser ut som en Jenny Nyström tomte med lilla kultingen i famnen 💗
 
Här står tomten Noel Frisk som jag fick av mina underbara arbetskamrater då de firade mig med julbord förra året för att jag var frisk från cancer  💗 
 
Några julsaker jag gjutit i gips och målat...stackars släkt så mycket de fått av mina "verk" jag skapat under åren 😄 Men julen har alltid varit min största högtid och jag antar att jag ville ge släkten det som jag tyckte var så viktigt! JULKÄNSLA 💗
 
Syrran hade fått paketet och här hänger de i hennes gran, kristallkronan och champagnen 😊 Så kul ❤️👍
 
Jag tror inte på något längre 😫 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken fin julbricka, vad duktiga ni är :) Det där om regeringen var ju klockrent och jag håller med dig, tror varken på tomten eller regeringen ( inte något parti för den delen ) kram

Svar: Tack... Finns inte ett parti jag kan rösta på, dagens politiker tänker bara på sig själva 😠 kram
Kort

2019-12-21 @ 11:57:29
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Vad skönt att ha klapparna fixade, ska själv försöka fixa det imorgon efter jobbet! :D <3

Svar: Den här julen är jag ovanligt sen, Men i morgon om vi är flitiga blir vi klara 👍
Kort

2019-12-21 @ 18:59:06
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Tråkigt det där med att du inte kunde gå och se :(. Du kan inte ställa frågan om du skulle kunna få sitta på någon bättre plats nästa gång?

Svar: Har gått på alla Milles avslutningar, men tröttnar ur när folk bara ställer sig framför, rektorn min tidigare kollega vinkade fram mig så jag kunde filma uppträdandet vid sommaravslutningen...Alla sittplatser är för elever och skolans personal, de få som blir kvar blir det snabbt "krig" om 😉 Tack för omtanken 👍...
Kort

2019-12-21 @ 19:56:09
URL: http://https://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0