Dagarna fullt......

Fredagen var fulltecknad, först hårfrissan och där tar det alltid 2,5 timmar , Mille ringde, är det okey om en kompis följer med? Så klart svarade jag men ska han sova över? Det skulle han inte! Direkt de kom blev de "militärer" förvann ut på gården och in i skogen, det blev mörkare och mörkare 😨 Nu börjar jag bli orolig sa jag till kära maken, det är så mörkt nu!... Lugn kontrade han de är faktiskt 10 år... Snart hörde vi ljud från trappan och grabbarna kom in.. De hade så klart sett mystiska saker, olika ljus som gjorde att de valt att komma hem (jag hade förklaringar till alla men höll tyst om dem) Middag och sedan lekte killarna, Mille fick ta sockerprov på mig  (jag låg på 7,8 för högt, vi tar nytt prov på torsdag sa Mille)
 
Kompisarna, med jordnötter, för Mille noggrant uppmätta och cola, här myser de med en film de ville se....
 
De spelade spel och sedan kikade de på en film, klockan 20:00 kom kompisens föräldrar och hämtade honom... Mille ville spela lite Farming Simulater på min dator innan läggdags, jag la mig och lyssnade på en bok...Vid 22:30 var dottern och pojkvän hemma de hade ätit god middag och sett på "stand up comedy", kvällen hade varit lyckad 💗
 
Frågade dottern då barnbarnet låg på 8,7 hur hon ansåg om föruttsättningarna för natten, hon trodde det var lugnt....Men med nya kvoter så blev det inte lugnt, Mille sjönk för snabbt i värde..Vid 3 på natten låg han för lågt, väckte honom och bad han dricka juice (blåbärsjuice) äckligt tyckte han och tog bara en liten svälj....
 
Gick lite uppåt i värde och sjönk snabbt igen.... Vid 06 låg han på 3,2 då väckte jag honom igen och bad honom äta russin, han tog en näve och efter en timme låg han på 7:0...
Då var klockan 7 på morgonen och då vågade jag lägga mig, somnade, mätte honom vid 08:30 då jag vaknade igen då var värdet 4,7 men nu var det frukost och barnbarnet som på dagen har bra koll på sin diabetes, och vet hur han korrigerar, kära maken tog över... Vaknade vid 11:15 av två hundar som skällde då dotter och pojkvän kom för att hämta Mille....
 
Grabbarna ville leka igen hos oss på lördagen, så kära maken hämtade dem hos dottern, de skulle ut i mörkret och säkert skrämma upp varandra igen 😄 Känner så väl igen det från det jag var liten... Inget är väl mysigare än när man tror sig se och höra en massa saker 😱 Älskar ju själv deckare och mystik....
 
Men som jag skrivit tidigare, jag kan vaka en natt, men alla föräldrar som måste orka jobba dagen efter? Kan folk förstå alla som har barn med sjukdomen och deras rädsla, hur djupt vågar de sova i sin oro?  Kollegorna på jobbet, allmänheten hur många har kunskapen om D1? Kan de någonsin förstå oron om hur mycket faktiskt D1 kräver när ett barn fått diagnosen?
 
 
Dålig mobilbild på månen efter jag nattat hönsen tidigare, -3,0 just nu 23:11
 
Datum och tid:
7 december 2019 - 19:46
 
Månens avstånd till jorden:
402.455 km
 
Månens ålder:
10,5 dagar
 
Månfas:
Månens storlek ökar
 
Antal procent som syns:
81%
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad skönt att gå till frissan. Jag ska dit i mellandagarna. Det tar så lång tid för mig med eftersom jag både slingar och klipper håret :) Skulle också behöva kolla mitt socker, ligger säkert också för högt . Jag beundrar verkligen föräldrar till diabetesbarn som hela tiden måste vaka över sina barn. Dom kan ju aldrig koppla av helt . Ha en fin söndag :)

Svar: Samma här, slingar och klipper och så har jag långt hår så det tar sin lilla tid att få i slingorna 😉
Kort

2019-12-08 @ 09:10:47
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Tufft med en natt av vaka. Men de verkar ha haft en mysig kväll med leken ute och film :)

Svar: De har så roligt ihop 😄 Jag var lite "mör" igår av sömnbristen......
Kort

2019-12-08 @ 09:17:47
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Anonym

Det är mycket jobbigt att ha ett barn med en allvarlig sjukdom. Att inte få någon förståelse från omgivningen gör det inte lättare. Jag har varit med om liknande saker med min äldsta dotter. Hon fick leukemi när hon var 6 år, och var p.g.a. cellgifter mycket infektionskänslig. En del mammor i skolan tyckte det var alldeles för jobbigt och meddela läraren ifall deras barn fick en barnsjukdom. För vår del betydde det att min dotter kanske inte klarade av en sådan sjukdom. Många människor är så okänsliga. Kram

Svar: Usch förstår din oro och skolan måste de gå till, folk tänker inte vilka risker det kan bli för andra barn om de släpper iväg dem sjuka till skolan 😞 Hoppas din dotter mår bra idag, kram
Kort

2019-12-08 @ 12:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0