Dan före doppare dan....

Har småpysslat lite, blev lite fler julsaker som jag nog ville ha uppe som jag tidigare tänkt strunta i 😉 Men mest har vi myst över att vi är klara, fixade larmet idag så det funkar igen, det har det inte gjort sedan det larmade för några dagar sedan..
... Läste på en sida att det bästa inbrottskyddet är hundar och brytsskydd för dörrarna, larm struntar oftast tjuvar i ... Vi har ju alla delarna, vår schäfer Bosse vaktar noggsamt allt på sin gård och åker en bil för sakta förbi ute på vägen säger han ifrån, han är en imponerande stor schäfer och låter mycket när han vaktar...
Tjuvarna brukar kartlägga var det finns hundar, de kan inte missa det hos oss med en hundgård och staket runt gården 😊
 
Vi kopplar alltid bort sirenen då vi åker hemifrån, djuren mår dåligt av den höga signalen och securitas ringer alltid direkt då det larmar.. Vi är 10 minuter hemifrån på julafton så vi är lugna, det blir flera svängar hem ändå för att rasta hundarna och sköta om hönsen under julafton...
 
ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBAR OCH FRIDFULL JUL! 🎄🎅🤶🍽🎁 En stor julkram till er alla! 
 
 
Visst är det så, ju äldre man blir desto fler saknas...😔
 
Var Lucia när jag jobbade så hade vi innebandyturnering lärarna mot niorna, alla var utklädda, jag kunde inte klä ut mig så mycket de sista åren när jag var målvakt, hade alltid en stor päls på mig som skyddade bra mot bollarna, men varmt blev det.. Minns en gång när vi vann mot niorna ( enda gången tror jag) När matchen var klar ville ungdomarna göra mål på mig... Envis har jag alltid varit så jag öppnade pälsen och täckte mål så gott jag kunde när 10 - 15 ungdomar stormade mot mig för att göra mål 😂 Några dagar senare undrade kära maken varför jag var full av stora blåmärken, han skrattade gott när jag förklarade 😄 Han om någon vet hur envis jag var....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker du är så underbar som alltid tänker på djurens välbefinnande :) God fortsättning kära du kram :)

Svar: God fortsättning till er familj ❤️🎄 Familj och djuren betyder allt ❤️
Kort

2019-12-25 @ 09:32:09
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så härligt att ni hade sånt för niorna på skolan, och så fint att du lät dem göra mål ungdomarna trots att du fick stora blåmärken som "present". Älskar när vi i yrket gör det där lilla extra för barnen/ungdomarna det är ju det som de minns sen :).
Sen så skönt att ni har en schäfer som vaktar, helt klart förstår jag att det skrämmer mer med hund :).

Svar: Vi träffar ju i vår vardag framtiden i dagens ungdomar, jag önskar att vi hade tid att göra roligare saker oftare, minnena de bär med sig kan de senare dela..Våra schäfrar är en stor trygghet då samhället är så mycket tuffare nu... förr glömde vi ofta att låsa dörren, det gör vi inte nu!
Kort

2019-12-25 @ 11:14:41
URL: http://https://www.saramadeleine.se
Postat av: Jasmine

Svar: Tack snälla för dina fina ord om att jobba mycket och glömma att andas. Jag tar det försiktigt och försöker vara medveten om min egen status och hälsa.
Önskar dig en fortsatt fin juldag.
Kram <3

Svar: Bra att du tänker på din hälsa ❤️ God fortsättning på julen ❤️
Kort

2019-12-25 @ 13:41:56
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0