Inte många knop...

.....blev gjorda idag tvättade en maskin, djurens skötsel en självklarhet, tvättade även sista fönstret då jag fått vänta med det eftersom vi tidigare hade frysgrader, lite ommöblering av ljusstakar då jag köpte en ny igår, redan rea på 30 % på adventsljusstakar, kassörskan sa när hon scannade in den - jag var så dum att jag köpte den tidigare, skulle ju ha väntat, den var lite dyr 😉 
 
Vi har alltid haft mycket småfåglar hos oss eftersom vi matar dem från oktober - till maj, men sedan jag började göra egna "talgkoppar" så har vi fått ännu fler, vi fyller på minst 4 liter solrosfrön i fågelstugan om dagen + att det alltid finns talgkoppar att tillgå... Har inga bilder nu då dottern lånat systemkameran, kommer senare...
 
Blev några bilder på vår vackra eftermiddagshimmel som utvecklade sig vackrare och vackrare....
Denna bild är tagen 15:23...
 
 
Eftermiddag 16:28, så ljust och fint fortfarande 😊
 
En stund senare 👍
 
I morgon skulle Mille komma till oss som vanligt men gullungen ringde och berättade att han var bjuden på en klasskompis födelsedagskalas, hoppas de får riktigt roligt  💗 👍
 
 Så sant 💗
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbara bilder :) Har faktiskt inte tvättat mina fönster, brukar göra det innan advent men det har inte blivit av i år. Ja jag såg också att det är rea på många ställen nu när det gäller ljusstakar. Ska åka i helgen och kolla på nya till vardagsrummet :)

Svar: Nu fick det bli en dyrare variant så den förhoppningsvis håller några år 😉
Kort

2019-12-05 @ 08:19:12
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Ni har rena lyxrestaurangen till era fåglar. Det är mysigt att titta på dem och speciellt när det kommer lite annorlunda fåglar än de som brukar dyka upp. Jag brukar samla barnbarnsteckningar i en pärm och byta ut dem efter hand i ramar. Jag har ett litet galleri i mitt syrum. Det piggar upp.

Svar: Kul idé att byta ut bilderna i tavlorna 👍 Ja vi matar inte bara fåglar, tre ekorrar kan vi ha sittandes på tre olika ställen och hackspettar har vi gott om, på våren får man ibland ta fram fågelboken för att artbestämma nykomlingarna, men bergfinkar har vi gott om då..
Kort

2019-12-05 @ 08:19:46
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Anita

åååh, skulle verkligen också behöva Tvätta fönster i lägenheten.. Men får bli en annan dag... haha ;)

Svar: Med de nya fönsterna är fönstertvätten en "barnlek" att tvätta ett fönster förr innebar 8 rutor att tvätta, nu bara två 👍 och fönstren tvättas inne i rummet, förut fick jag hänga ut sittandes på fönsterbrädan för att tvätta utsidorna..
Kort

2019-12-05 @ 09:00:10
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0