Så det blåser 😱

.....Kändes verkligen lite kymigt att gå med hundarna i skogen idag, när det friskade i och hela skogen vajade var det inte kul...Tack vare blåst och plusgrader är all snö borta nu 😢 Mörkt och trist...
 
I morgon kommer Mille på eftermiddagen, han ville sova över hos oss, han förklarade för mamma att han sover så bra hos oss 💗
I och med hans diabetes vet jag att jag inte kommer att sova bra, helst ska han ligga mellan 4-8, värdena bör varken sjunka eller öka men det är näst intill omöjligt att få värdena bra hela tiden, så jag springer och mäter när han sover, får ibland väcka honom så han får ta insulin. Brukar somna runt 4 de nätter han sover över och när Mille vaknar så är morfar vaken och serverar frukost..
 
Det trista med D1 är att inget får vara spontant nu för tiden, chips ska vägas, dip mätas upp i dl för att beräkna rätt insulindos.. Ska man vara riktigt ärlig så är det en mycket farlig sjukdom, sköts den fel kan allvarliga komplikationer uppstå eller ännu värre död..En diabetiker, dens förälder har pass dygnet runt...
 
När Mille vill sova över får han göra det, inget ska ändras efter det han fick D1, han har redan fått så stora förändringar i sitt liv pga sjukdomen 😢 Så mormor och morfar finns där som förut för vårt hjärta 💗
 
Ikväll ringde vårt andra barnbarn och hörde om hon kunde komma några dagar på jullovet, hon vet att hon alltid är välkommen när hon vill 💗 Ser fram mot de dagarna för då brukar vi laga god mat ihop, kika på filmer som berör (vet inte hur många gånger vi gråtit oss genom filmer 😄) Prata om olika böcker, hon är helt underbar 💗
 
Min fina prinsessa 💗 Har kallat henne för min prinsessa i hela hennes liv 💗 Bilden tagen i februari.
 
Bilden från maj i år, hundarna plaskar och badar och jag fotar prinsessan 💗
 
Kan ju inte låta bli att lägga in två bilder från det hon var liten, farmors julfönster älskade hon att leka i 💗
 
Liten prinsessa som väntar på julklappsöppning 💗 Till varje jul fick hon en fin julklänning 💗 (Tur vi renoverade och tog bort allt plotter vi hade förut 😉 t.ex alla prisrosetter från hästtavlingar, diplom osv..)
 
 
 
 
 
Den här bilden får symbolisera blåsten idag 😉
 
 
 
Vattenpölarna jag tog bild på tidigare i veckan, nu isfritt och snöfritt, bild från idag 😞

Kommentarer
Postat av: Wifeey

De e riktigt trist när de blåser så pass mycket :/
Woow vilken vacker dotter du har
Första gången jag är här och riktigt fin o bra blogg du har :D
Kommer besöka dig fler gånger :)

Svar: Tack och kul att du kommenterade 😃 Det är inte min dotter utan mitt barnbarn, men vacker är hon ❤️ Önskar dig en härlig helg! 👍
Kort

2019-12-05 @ 22:31:31
URL: http://wifeey.se
Postat av: Gunnel

Din lilla prinsessa har växt upp och blivit en söt ung flicka. Barnbarn är det bästa som finns och man skulle kunna göra vad som helst för dem. Hos mig är det kav lugnt men lite småmulet. Det är acceptabelt med allt utom snö. Ha en skön helg

Svar: Visst är barnbarn det bästa som finns 🥰❤️
Nu tror jag på snö igen! Goda prognoser i västmanland....


Kort

2019-12-06 @ 08:31:51
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilka fina bilder :) Usch diabetes är ingen rolig sjukdom. Mycket som man måste tänka på. Jag här blåser det också ganska mycket. Håller mig nog inne idag :)

Svar: Diabetes är en otroligt svår sjukdom och att hålla den i schack är så mycket svårare än många förstår, kram
Kort

2019-12-06 @ 10:47:01
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: congress women gifford

What's up, just wanted to say, I enjoyed this article.
It was inspiring. Keep on posting!

Svar: Thanks! 😊
Kort


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0