Tittade just på...

... Avslutningen på bonde söker fru...
 
Jag själv är uppvuxen på landet med kossor, hästar, grisar och andra djur... När jag i senare tonåren flyttade till ett större samhälle, det var ju där man kunde ha kul (disco, bio m.m)  👍 Det man inte tänkte på som ung var att allt kul man kunde göra kostade en del också och någon större ekonomi hade jag inte så där satt man i en trång lägenhet och längtade hem (till landet igen) visst man hade kul så långt ekonomin räckte...
 
Vid 19 år mötte jag min drömprins, en storstadskille då bosatt i Göteborg... Hans högsta önskan var att få bo på landet, han hade som sommarbarn vid 12-årsålder varit på en bondgård i västergötland och älskade lugnet och djuren...
 
Vi slog ihop våra "bopåsar" och efter ett år hade vi skaffat vår första schäfer och drog till landet, jag hade ju redan en häst hemma och kära maken började rida och skaffade snart sin första häst....
 
Vår första schäfer, en gudomlig hund som älskade alla djur i vår natur 💗 Även den lydigaste schäfer vi haft 💗 Här hoppar han över en vägbom då det var översvämmning på vägen...
 
Så många djur vi haft under åren och så vi älskat dem alla, fåren fick inga lamm då jag vägrar slakta ett djur, men de tunga besluten om att avliva gamla och sjuka djur har vi behövt ta många gånger 😭
 
Jag förundras över att dessa bönder behöver söka kärleken genom att behöva annonsera efter den idag? Finns det inte några tjejer/killar som vill bo på landsbygden längre?
 
 
Min man och dotter hälsar på pappas nordsvensk...
 
Ett litet shettisföl som ska verkas för första gången av min man 💗 kontakt skapas...
 
Min dotter på sin shettis, så mycket kul de hade och många tävlingar och vinster blev det då shettisen blev uppfostrad som en stor häst, innan hon blev inriden körde jag in henne så hon lärde sig alla kommandon... Ville så klart att min lilla dotter satt på en trygg häst......Här har jag hennes nästa häst som "handhäst" på ridturerna så unghästen bllev trygg med nya miljöer och lugnad av den äldre hästen...Min mamma tog bilden 😉
 
 

Kommentarer
Postat av: Wifeey

Men vilken dröm du lever i
Så som du bor o har de är ju värsta drömlivet, önskade att min make ville bo på landet men de e inget för han men de e en stor dröm för mig iaf

Kram

Svar: Det är och blev vårt drömliv ❤️ men semester kan man fett glömma....då var det veden som skulle kapas till vintern, fodret som skulle in till djuren...Men så meningsfullt för oss båda..... Vi visste att vår dröm var att bo på landet, våra två barn skulle få växa upp där. med alla djur.. vi föräldrar hämtade dem från aktiviteter vem kan vara onykter då? Gissar vi vunnit mycket.....
Kort

2019-12-13 @ 01:16:40
URL: http://wifeey.se
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder och vilken underbar historia. Det hedrar verkligen dig att du inte vill slakta dina djur. Jag tror det finns många tjejer som vill bli bondmoror. Men problemet är att tjejer idag är så utseendefixerade ( ser ju själv på mina två tjejer). Det kan vi tacka sociala media för. Jag skulle aldrig ha kunnat gifta mig med en bonde som har det som yrke för jag skulle inte klara detta med slakten. Men att ha djur som ni har haft vore ju perfekt. Jag skulle kunna ha hur många djur som helst kram

Svar: Ja det är många gosedjur vi haft ❤️ Fåren betade hagarna rena från sly, jag hade en jättegosig tacka som alltid la sig med huvudet i mitt knä och ville gosa ❤️ Här kan du se bilder på fåren https://kort.webblogg.se/2011/february/far-ar-snalla-djur.html#comment kram
Kort

2019-12-13 @ 11:17:31
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilket härligt liv! Förstår att du trivs.Jag är född på landet men uppväxt i en stad. Alla lov tillbringade jag dock hos farmor och farfar på deras gård och har alltid trivts med det lugna livet. Sen många år tillbaka bor jag på Sderåsen precis intill skogen och det är så mysigt. Ha en trevlig Luciadag.

Svar: Visst är det lugnt och skönt på landet och jag älskar närheten till skogen ❤️ Härligt med loven hos farmor och farfar 😊
Kort

2019-12-13 @ 13:37:34
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0