Vilken vĂ€ckning det blev idag đŸ˜±

Sov gott, hörde i det undermedvetna hur ytterörren stÀngdes, kikade pÄ vÀckarklockan 06:42..ok kÀra maken gick ut med hundarna och slÀppte in katten och slÀppte ut hönsen... SÄ brakade det loss och larmet började yla, sprang för att larma av men det hinner man aldrig innan securitas ringer, - Vad har hÀnt frÄgar kvinnan i luren? Sömndrucken svarade jag nÄgot i stil med, maken slÀppte in katten och glömde larma av!
 
Sedan blev nĂ„got knas, det pep till i larmet dĂ„ och dĂ„ och schĂ€fern Inez hoppade upp pĂ„ mig och tröck sig mot mig som vid Ă„ska nĂ€r hon Ă€r rĂ€dd.. Gick upp och rev ur Sirenen sĂ„ det blev tyst, hundarna lugnade sig och sedan tog vi en L Å N G sovmorgon allihopa.. Sen stĂ€dning blev det... strunt samma.. I morgon blir allt klart och dĂ„ ska vi dricka Ă„rets första glögg...
 
Sitter och myser med julmusik frĂ„n spotify ❀ Mysigt och julkĂ€nslan kryper in ❀
  
Satte upp mina Anders Olsson bonader idag, ingen jul utan gammeldags julbonader ❀, men det föregĂ„s med att plocka ned tavlor och ljusstakar som hĂ€nger pĂ„ vĂ€ggarna.. 
 
Min Ă€ldsta Anders Olsson bonad, men sĂ„ vacker ❀
 
Rambo sover gott pĂ„ sitt fĂ„rskinn pĂ„ fotpallen ❀
 
HĂ€rligt för idag var det kvĂ€ll hela dagen 😞 SĂ„ trist och mörkt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Usch, vilket uppvaknande... Skönt att ni tog er tid att sova vidare efter det.

Svar: Tack, roligt att du gillar vÄr julgran. Kulan frÄn Sedona, Arizona, kÀnns extra fin att ha i granen.

Vad roligt att ni firar julen hos er dotter! Det Àr lite samma i min familj; i Är har mamma kommit till oss pÄ andra kusten för att fira jul. Det gör mig glad.

Kram

Svar: FörstĂ„r att den fina Arizona kulan har massor av minnen som vĂ€cks... Min dotter och hennes pojkvĂ€n har köpt en sjurumsvilla med mer plats Ă€n hos oss i en vanlig "bondstuga" 😉 Det kĂ€nns bara bra för mig att dottern tar över julfirandet, jag har med mina köttbullar, revbensspjĂ€ll och sill... Vi fĂ„r Ă€ndĂ„ göra mĂ„nga fĂ€rder hem pĂ„ julafton och rasta hundar, sköta höns men vi har ca 5 minuter hem sĂ„ det kommer bli fint Ă€ven för djuren, dotterns katter Ă€r inte vana med hundar....nattgĂ€ster blir det ocksĂ„ 👍 ....
Kort

2019-12-21 @ 22:36:48
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Gunnel

Ett sÄnt uppvaknande Àr inget man lÀngtar efter. Jag minns ocksÄ julbonaderna frÄn jularna hos farmor. En butik hÀr i nÀrheten har ett stort utbud av gamla pappersbonader och de har en strykande ÄtgÄng nu till jul. Fyndig text ill den sista bilden. Ha en fin sista adventssöndag.

Svar: Jag har skickat efter flera bonader frĂ„n en retrohandel pĂ„ nĂ€tet, men nĂ„gra köpte jag som tonĂ„ring för jag har alltid Ă€lskat dessa vackra och romantiska bonader, de lyste upp i bondhemmet jag vĂ€xte upp i och igenkĂ€nningsfaktor fanns â€đŸŽ…
Kort

2019-12-22 @ 08:09:45
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Annie - Stora SmĂ„ Äventyr

Kul med tomten i krokarna :)
Vad jobbigt att vakna upp till det larmet. Men skönt att kunna somna om sen.

Svar: Ja den var lite kul 😆 Vaknar vi tidigt sĂ„ gĂ„r vi ut med hundarna och sköter om djuren, Ă€r det trist vĂ€der kryper vi ned i sĂ€ngen igen och sover vidare 😮😉
Kort

2019-12-22 @ 13:51:04
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

SÄ vackra bonader :). Det dÀr fÄr mig att minnas barndomen tror min mamma haft nÄgot liknade :). Sedan fy vilken trÄkig morgon det blev för er, sÄnt dÀr med larm Àr dÄ aldrig roligt :-o. Det Àr lite som nÀr det tar slut pÄ batteri i brandvarnaren och sÄdant tycks alltid ske pÄ natten...

Svar: SĂ„ rĂ€tt! allt med larm ska ske medan man sover 😆 en gĂ„ng tjöt ett brandlarm dĂ€r det var slut pĂ„ batterier nĂ€r jag kom hem frĂ„n jobbet... Hund och katt var livrĂ€dda, hur lĂ€nge det tjutit har jag ingen susning om 😞 ... Åker vi bort idag tar vi bort larmet sĂ„ hundarna inte ska behöva höra det ilskna tjutet men vi fĂ„r ju direkt kontakt med Securitas om vad som hĂ€nder...
Kort

2019-12-22 @ 20:54:19
URL: http://https://www.saramadeleine.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0