Att inte ha hungerkänslor....

....Inte känna lust till någon form av mat är min vardag idag...Tittar på Mandelmanns gård och tycker det ser så gott ut allt de lagar i TV-rutan....Vill som de känna en glädje för det vi odlar på gården och njuta av goda måltider.
 Kära maken gör allt han kan för att för att få mig att äta.....Ibland äter jag ..Men ibland säger jag nej"! Kanske senare blir mitt svar....
 
 
Jag var även ern "gottegris" tidigare. Mitt favoritgodis var "turkisk peppar" som var gömda här och där i huset 😉 barnen letade så klart upp mina gömställen och försåg sig 😁
 
 
  
 
Efter mitt utmattningsyndrom, den enormt trötta hjärnan / själen, finns inget som lockar mig längre... det är fyra år sedan jag föll in i sjukdomen helt ochf fullt...inget gör mig ännu sugen idag..
Julaftonens julgodis äter jag inte längre sedan flera år,  inte heller frukten 😞
 
När jag var barn så älskade jag den dagliga frukten ( vi var många barn).. Vi fick välja en frukt ....Apelsin, mandarin eller äpple ♥️ och efter valet åt jag frukten långsamt för att dra ut på njutandet av den goda frukten..Gjorde så även i min ungdom även när jag flyttat hemifrån, drog ut på njutandet av ett äpple i en timme, gnagde som en hamster på det......Önskar så att jag hade den lusten kvar.
 
Idag kör jag ofta 4-7 dieten...hoppar mat! Äta bör man annars dör man! Jag inser att min kropp går på sparlåga! Vill bara få matlusten tillbaka och godissuget! 😞 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0