En stolt mamma och farmor ♥️😍...

...blev jag idag 😍 Till julklapp önskade sig min dotter ett staffli och akvarellblock... Som vanligt skickade hon länkar till det hon önskade sig, vi beställde direkt julklapparna.
 
Jag själv har älskat att teckna och måla i hela mitt liv...tecknat julbilder till eleverna, måtat akvareller och tavlor i olja. Jag och dottern har målat mycket tillsammans, när jag och vänner träffades en gång i veckan för att måla ihop var alltid dottern med från sju års - ålder.
 
Idag tog hon med sina skatter och visade mig vad hon målat under den senaste tiden...
 
 Bild dottern målat från ett foto hon tagit, när hon hämtade sonen hos en kompis ♥️ Käner så väl igen vägen 😊
 
 
"snea backen" var vårt "barndomsbenämnande på denna backe upp till gården, så tung att cykla uppför, efter badstrapatser eller efter skolan och jag glömmer aldrig när jag vid nio-årsålder missade trampan på cykeln i en tävling med min tvillingbror till badplatsen och skrapade upp skinkan under färden ned från backen.... Vi badade som inget hade hänt, stor inflammation blev det där jag satte ett  stort plåster på de mest utsatta delarna.. När jag hade så ont att jag behövde hjälp av mamma var det en pina när hon drog bort plåster från min söndertrasiga skinka...
 
Dottern har fotat och målat från vår gård, första svampstället, och "trollstenarna" 👍😊
 
Jag gissar att dottern inte är nöjd med de bilder jag valt att lägga ut 😉 Men av alla härliga Akvareller hon visade idag visar jag er några få som jag har en stor relation till, så även min dotter. gissar jag..Lägger till en akvarell till.. Fotot fick jag via sms en härlig vårdag då hon och pojkvännen var på utflykt...Kände igen bilden direkt 😉
 
 Alla dessa bilder jag visar ger inte rättvisa i färger och ljus som de är i verkligheten....men håll med om att de är vackra  🥰
 
Men mitt äldsta barnbarn har även ärvt målartalangen, hon fick i julklapp för några år sedan lite "målerigrejer" Nu har hon börjat målat, hennes första skapelse..
 
 Både min dotter och barnbarn är så mycket mer fantasifulla och kreativa än jag var ♥️😍 
 
 
 Att få se deras underbara målningar ger mig den största lyckan och att de delger mig dem ♥️😍
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Wow, hon har ju talang!

2019-02-18 @ 06:34:15
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0