Tre gråa dagar...

...med plusgrader dag som natt, snön sjunker sakta och smälter bort. Taken på lada och hus är snöfria nu.. Men gården består ännu av hälften isgata. Tur jag har mina isdubbar på kängorna.
 
I söndags kom Mille och han och jag hjälptes åt att mocka hönshuset, nu hade snödrivorna sjunkit undan så vi kom fram med skottkärran. Min duktiga lilla hjälpreda ❤️
 
Så gott det luktar med nytt spån, så fort vi var klara krafsade hönsen runt i spånet.
 
Hönsen börjar även gå ut nu förutom idag när det regnade så gott som hela dagen. De levererar fortfarande bra med ägg, igår 9 och idag 8 👍 ( vi har 15 höns)
 
Gjorde en stek idag, den var stor så jag ringde dottern på jobbet och frågade om de ville ha stek till middag (det ville hon) tänkte det kunde vara skönt att slippa laga middag en dag efter jobbet.
 
Vi besökte kompisar, mys och prat..👍
 
Sista hundsvängen för kvällen var det fullmåne och stjärnklart nu 22:04 blir en natt med minusgrader och förhoppningsvis sol imorgon 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0