Friden och ordningen återställd...

....i hönshuset, gammeltuppen "Tuppis" som suttit i en vecka och gömt sig på pinnarna i hönshuset, gömde  sig ute i kylan/kanske för att dö för tre dagar sedan, för att han blev jagad av en yngre förmåga / sin egen son...Då tog jag beslutet när jag hade ett bra val att låta ungtuppen flytta, hade haft en förfrågan tidigare om jag hade en tupp.
 
När jag matade hönsen med hushållsrester  idag  på  em så var "gammeltuppen" återigen ute i hönsgården och skrockade och berättade för alla sina hönsdamer att här bjöds det på extra godis...
 
När jag nattade hönsen på kvällen satt Tuppis på samms plats där han suttit från dag ett hos oss med några hönor runt sig ❤️ 
 
Nattning av hönsen, hönan på golvet är alltid densamma, får släcka först och stänga till hönsgården, sedan får  jag lysa henne med ficklampan upp till pinnen, samma höna varje kväll...Gladast är jag ändå över att tuppen återigen är herre över hönshuset....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0