Husbesiktning och en bil som inte...

...startade...Kul 😞.
 
Vart femte Ă„r skickar Anticimex ut nĂ„gon för att besikta vĂ„rt hus pĂ„ uppdrag av vĂ„rt försĂ€kringsbolag (Folksam). En bra grej tycker jag, vi fĂ„r se om det finns nĂ„gra större problem att Ă„tgĂ€rda i huset, de fuktmĂ€ter duschrum t.ex.. Återigen var huset helt OK, vi fick Ă„terigen ett pĂ„pekande att vi inte har ett skydd under diskmaskinen som visar om den lĂ€cker lite eller mycket...Nu ska det Ă„tgĂ€rdas!
 
Vi har inte heller nÄgot inbrottslarm, nÀrmsta lilla polisstation finns 2 mil bort och dÀr finns nÄgra fÄ poliser, har de Äkt pÄ en trafikolycka Àr det kört med hjÀlp. NÀrmsta största polisstation ligger 6 mil enkel resa bort, minst 45 min resetid. Gissar vÄra schÀfrar Àr vÄrt bÀsta "inbrottslarm". Larm har nog ingen större betydelse för oss pÄ landsbygden, dÀr klumpas vi nog in i sÀkerhetstÀnket av försÀkringsbolagen med samma kriterier som i villaomrÄden i tÀtorter, allt för att fÄ billigare försÀkringar.
 
Men jag tar inget för givet, ska ringa Folksam imorgon och höra hur ett larm kan hjÀlpa oss och den instÀllelsetid av hjÀlp och av vilka vi kan förvÀnta oss kommer vid inbrott. BrandkÄr finns i samhÀllet sÄ dÀr finns snabb instÀllelsetid.
 
Anticimexbesiktningskillen var mycket imponerad av Bosses storlek... Bild pÄ Bosse frÄn idag efter bus i solskenet och snön (bilden tagen med mob)
 
Efter besiktningen stod handling pÄ schemat, saknades en del basvaror hemma... Bilen lÀt trög...trögare... Vi gissar batteriet Àr slut, vi försökte pÄminna oss om nÀr vi bytte batteri sist men kom inte ihÄg nÀr det var, enda minnet vi har av batteribyte Àr för ca 10 Är sedan sÄ dÄ Àr det nog pÄ tiden med ett byte.
En kompis kom och skjutsade till affĂ€ren 👍
 
-17,4 hĂ€r pĂ„ kvĂ€llen, bistert nĂ€r vi nattpinkade hundarna, knarrade under fötterna.... Men katterna vet hur de ska "gona" in sig i vĂ€rmen ❀
 
❀❀❀❀Gustav, busen och livsnjutaren ❀❀❀❀ Han biter pĂ„ allt, sladdar, hörlurar, mina tĂ„r och mina foppatofflor... Nu blir det hĂ„rdbevakning...
 
 
 Undrar hur lÀnge Gustav gnagt pÄ den...Har hittat denna toffel liggandes mitt pÄ hallgolvet var dag, fotat in den under skohyllan...I lördags sÄg jag hur söndertrasad den var och de smÄ tandmÀrkena...
 
Klockan 22 ikvĂ€ll, mina Ă€lskade katter sover gott pĂ„ vart sitt fĂ„rskinn ❀❀ Hundarna sover gott pĂ„ varsin dubbelvikt madrass ❀❀
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0