Barnvakt ❤️

 
....Känns lite fel att säga barnvakt till en 10-åring, matvakt kanske, lite påhittare till saker man kan göra, kika på kul barnfilmer, prata i lugn och ro, hålla igång läsning genom att läsa varannan sida i en bok 👍  igår reagerade jag och kära maken på hur mycket Mille växt och utvecklats under sommaren, hur fort går det inte 😱
 
Mille sov hos oss inatt, som han gjort tidigare nätter sedan diagnosen D1 julafton 2018... Inatt var en svajig natt, med värden som pendlade från 6,2 till 18,0, vi hade utgått från kolhydrater och blodsockervärdet på min Iphone till maten först, hans älsklingsrätt kyckling med ris och den goda såsen och mysgodiset sedan, vägt chips och mätt dipp med dl mått, räknade kolhydrater...så fel det blev ändå, vad ska jag lita mig till? Ibland stämmer det och ibland inte...Jävla skitsjukdom, jag vill att vi ska ha livet vi hade innan så komplett som möjligt, att jag kan räkna rätt insulindoser...Ibland rätt men det känns som oftast fel...
 
Jag vågade inte sova inatt.....Mätte flera ggr, väckte barnbarnet, du ligger för högt...barnbarnet hade en skräckblandad blick på mig med stirrande ögon. Är du rädd för jag har glasögon på mig frågade jag? Inget svar, han tog pennan och tog insulinet, en enhet... Han vaknade en gång till när jag tog värdet en timma senare......
 
I morse sa han förebrående, du väckte mig aldrig mormor!
Berättade att jag väckt honom som lovat, att han tagit insulin inatt och han såg även på sin mätare alla gånger jag mätt honom, när kära maken sa vid 03:30 mät igen, blev svaret nej han ligger på mätaren, vill inte väcka honom en tredje gång 😌
 
...Att jag är så rädd beror nog på att en väns kille dog efter en fest (skrivit om det tidigare)...Hon var inte hemma...Det var ju en killfest...
 
Jag kommer nog inte att kunna sova en natt med mitt barnbarn här, men han är alltid så välkommen att sova över när han vill som tidigare... Jag kan sova andra nätter.. Kram till er alla D1 föräldrar där ute i hela världen som orkar med denna skitsjukdom och era jobb, sedan kontrollen som dag och nattetid krävs för era barn ❤️ Sök vårnadsbidraget ni är berättigade till, har insett att det krympt i dessa besparingstider oftast till 1/4  från 1/2 Skamligt!  Välfärden den försvann, puts väck, när ska  politiker/ Fk förstår vilken helsickes massa tid, ork, men framförallt oro dessa föräldrar har var dag/natt... Jag är mormor och förstår er föräldrarna till fullo....
 
 Min bästa födelsedagspresent ❤️ Ni alla vänner som skänkte pengar till det som betyder mest för mig ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0