En fin dag...

Inte särskilt varmt men behagligt.. När kära maken kapade ungdomarnas ved till deras nya hus vedkamin  släppte jag ut hönsen, hans oväsen med motorsåg och hans närvaro håller hök och örn borta 👍.. Hönsen var ute på gården i över tre timmar som de varit de senaste veckorna...
 
Fredag är städdag, så var det hemma när jag var liten, allt skulle vara rent och fint till helgen... Jag anammar den städagen högst var fjärde vecka vad det gäller dammning...Men idag blev det golvtvätt och dammning... Städa djurhår, sand gör jag VARJE dag, självvalt, inget synd om mig 😁
 
Hundarna snodde glatt lite ved ur vedhögen, de ser att det snart är slut...Bosse är vår sjätte schäfer, och ingen av våra schäfrar har haft tandproblem, tandsten, tappat en enda tand innan deras livsresa slutats pga ålderdom...Visst är jag rädd för stickor de kan få i tandköttet, men det har aldrig hänt...
 
De få första av mina hässleklockor börjar blomma nu, jag grävde upp tre blommor med rötter från en rabatt från en ödetomt jag red förbi, där fanns även vinbär och äppelträd... Dessa blommor har spridit sig över hela framsidan på huset, men stannat där...
 
Jag trodde min gamla jasminbuske hade dött, ledsen blev jag då jag inte förstått/haft viljan att sköta den rätt... Det var lugnt 👍 Jasminen dök upp så fin på ett annat ställe trädgården 👍
 
Vi mös ute ikväll i hammocken, hönsen fick spatsera fritt på gården igen...Bosse sov gott i svalkan, Inez flisar en av sina otaliga vedpinnar IGEN.. Det är ett evinnerligt bortstädande av hennes flisningar och pinnar var gång gräsmattan ska klippas 😕
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0