Idag blev jag utlurad...

av L.......på en härlig utflykt till en kär fd jobbarkompis och hennes familj... Gofika blev vi bjudna på,
mys, prat och skratt..
 
Hennes/deras trädgård bjuder på så mycket färgintryck och dofter...
 
Så gick vi till växthuset, som jag längtade efter att få se nu i juli, har sett så många mysiga bilder där hon och hennes kära make myser i grönskan med ett gott glas vin.. Jag tog dock bara bilder på växterna, glömde ta bilder på den fina interiören...
 
Mysigt hade vi, några bilder...
 
Så vacker trädgård och så mycket växter...
 
Allt blommade överallt, så imponerad hur man kan se hur vackert och njutningsfullt allt blir med rätt planering...
 
I växrhuset blommade aubergine....
 
Det fanns redan frukter av aubergine....
 
Chilli fanns i mängder av olika sorter..Jag har ju skippat chilli i min odling i år då jag bara tyckte maten smakade beskt när vi tillsatte den... Hade klockchilli som var tre år gamla, de var som små träd med bark och de lät jag dö...Skulle självklart gett dem till vänner som uppskattar dem, lätt att vara efterklok.
 
Är så avunsjuk på alla som lyckas odla fram vindruvor, här fanns massor på tillväxt, en jätteplanta och glömde fråga hur många år de haft den..
 
Den utlovade sommarvärmen tidningarnas löpsedlar basunerade ut höll sig i en dag, nu 23:05 har jag 13,1 grad i Västmanland...En vanlig svensk sommar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0