Mina åskcensorer tycks alltid ligga ute....

....I min ungdom brann grannhuset ned, med massor av nyfiket folk och tjutande brandbilar... Jag sov gott 😴 Ett övertryck i en turbin släppte och det small så folk vaknade flera kilometer bort, vad gjorde jag...sov ...och vaknade inte 😴 Men ett litet muller i fjärran, flera mil bort får mig att sätta mig käpprakt upp i sängen...😱 Åska...
 
Ut med alla viktiga elkontakter i huset, nu har även kyl och frys tillkommit efter förra sommaren....
 
I morse vaknade jag vid fem av att det mullrade, trött som tusan, vankade oroligt fram i huset....Kära maken sa att lägg dig i min säng så ligger du inte nära kontakten där blixten gick in förra året, jag låg där några timmar och halvslumrade, kära schäfertiken Inez låg nedanför mig, vi ger varandra stöd i rädslan...Sedan somnade vi gott in både Inez och jag när åskan drog bort....
 
Hatar ÅSKA, blir nog en av dem som kommer att gilla höst och vinter mest då man slipper åskrädslan och alla dess konsekvenser, förra året blev det för MYCKET!
 
 
 
Med tre direkta blixtnedsalg förra sommaren, där propparna grusades både inne och ute tycker jag vi fått vår beskärda del... Kylen gick, den hade vi inte dragit ur satt i jordad kontakt och att kyl,frys tvättmaskin har skadats har aldrig hänt på våra över 30 år på gården... 46-tums Tv-n som inte suttit i kontakten på månader gick troligvis sönder av högspänningen 😢
 
Ni ser det svarta hålet bredvid telejacket... Där gick blixten in...vi hade tur att inte det började brinna...Telefoni och wifi helt utslagna....Men bara 50 cm från min säng.....
 
HATAR ÅSKA!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0