Återigen svalare..

...tycks nu vara varannandags väder..
 
Igår satt vi ute och njöt till strax efter 20 i den fina kvällen och värmen.. Tvätten torr på nolltid och på frilandet växer det så det knakar, bärnät på för hönsen...
 
Idag var det betydligt kyligare, min kompis dök upp på em och hon sa att som kallast hade det varit 6 grader inatt, min kompis är uppe före tuppen vid ca. 4-5 på morgonen..
 
Idag fraktades en gammal frys bort från gården till återvinningen + en del annat.. Nu har vi bara två tunga saker kvar att frakta bort från vinden en svingammal Tv som väger bly och en frysbox, sedan kan även jag vara med i matchen och bära ut gammalt skräp.. Efter canceroperationen vågar jag inte lyfta tungt, antar det är ärren som smärtar. Det blir nog mycket bättre om något år men då har väl mina stackars muskler jag hade förr förtvinat...
 
Grått och blåst...vi sitter ute med hönsen, hundarna leker vid biltältgaraget...
 
Sätter nu in några bilder på två av mina höns, den första heter Duvan pga hennes färger.. Hon har så korta ben att hon ser ut som en leksak man drar i ett snöre då hon tar sig fram även i det nyklippta gräset 😆
 
Min lilla fina Duvan...
 
Så kommer då "Svullo" dottern döpte henne till det, någon som vet vilken ras som finns i henne med hennes stora "kindkuddar"? Vacker är hon inte men så härlig...
 
Vår största höna, nästan lika stor som tuppen...
 
Lite fjädrar på benen, men har bresse-blå ben efter tuppen..
 
Här syns "kindkuddarna" bra... Vore så roligt att veta vilken ras hon tillhör...
 
Tuppkycklingen såg ut så här med kindkuddar och tofs, långt ifrån fullvuxen, drygt två månader...
 
Jag vet att de två är efter vår höna (döpt även hon av dottern) till Raptor..
Hon har mindre kam än sina döttrar, stor tofs på huvudet, fjädrar på ben och fötter, var den största hönan innan hennes döttrar kom, ras? Själv gissar jag på Isbar inblandning...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0