En härlig midsommar som slutade i gråt 😭

 
Vi förberedde lunchen med matjes-sill, gräddfilsås med gräslök och färsk potatis kokad i dill innan son och barnbarn kom.. Gott var det 👍 Härligt mys och småprat, kära maken och son åkte och handlade de få varor vi glömde igår inför grillningen... 
 
På eftermiddagen blev det grillning, idag blev det nötkött...Efter en natt i marinad blev köttet jättegott 👍 Barnbarnet hade piffat till den köpta potatissalladen, med kryddor, purjolök och paprika, så gott... Kära maken gjorde sin sallad, jag gjorde även vitlöksbröd och grillade... Mätta blev vi...
 
I och med min födelsedag i juli har jag startat en insamling för "barndiabetesfonden" Många vänner har skänkt gåvor, en vän skriver att det känns aktuellt nu att skänka en gåva...
 
Ser på facebook idag att de ligger inskrivna på sjukhus då deras 2-åriga son diagnostiseras med diabetes 1...Min bästa väns dotter, hennes barnbarn...
 
Ringer min bästa vän...Varför? Antar det blev en chock att läsa att detta lilla barn fått diabetes... När hon svarar börjar jag storgråta 😭 Allt jag hållit inne för att jag tror att jag måste vara stark för min familj, sprack när jag hörde hennes röst, vilken jäkla tröst var jag? Men hon är så många ggr klokare/starkare än jag som bara springer iväg i mina känslor....Hon tröstade mig fast det borde vara tvärtom..  Ikväll får mina tårar rinna fritt för alla barn och vuxna med denna livslånga "skitsjukdom" 😭 Jag har förträngt min sorg och rädsla för länge.... 
 
 Självklart  blev det jordgubbar på midsommarafton...dessa inhandlade i affären då mina jordgubbar inte är mogna än...
 
Min insamling till barndiabetefonden 
 Jag heter Christina....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0