Underbar dag...

....ställt klockan på 06:30, kokade kaffe och gjorde mig iordning, kära maken skötte djuren och morgonsväng med hundar....Klockan 08:00 Skulle Milles pappa komma och hämta mig inför skolavslutningen, 07:15 svängde han in på gården...Han hade startat 04:30 från Dalarna..
 
Vi åkte i god tid för att få en bra parkeringsplats och det fick vi...När väl paraden av barn gått in i kyrkan så skulle alla föräldrar, syskon, mor och farföräldrar in...trängsel delux...Allt detta "surr" och trängsel blev för mycket, jag gick därifrån, yrseln blev för mycket av ljud och synintryck...
 
Nåväl.... Milles pappa och jag kom in i kyrkan, filmade Milles och hans klass framträdande med sånger..👍👏 En fin avslutning som vanligt..
 
I klassrummet var även dottern med, när tårarna rann på deras UNDERBARA fröken som nu lämnade sina tredje klassare så rann även mina, så många separationer från ungdomar som lämnat skolan till gymnasiet gjorde sig påminda...
 
Men så mysigt att träffa så många före detta kollegor, få krama om dem ❤️
 
Hur vill du fira skolavslutningen frågade jag Millle tidigare? Grilla hos oss eller smörgåstårta? Jag vill åka till Pizzerian blev svaret och det gjorde vi, det är Milles dag, hans val ..Så nöjd kille ❤️, Pappa och han skulle åka vidare till Småland fiska och besöka High Chaparral...En superstart av sommarlovet ❤️👍
 
Kajorna satt och väntade på att vi skulle äta klart och de kunde ta resterna...Förstår till fullo att ingen restaurang vill ha dem hos sig då de skitar ned...MEN...Så fina fåglar och vi kunde inte låta bli att fota dem...Överlevare ...En icke överlevande fågel hitade vi idag i hundgården, en björktrast låg död, troligen hade den flygit in i fönstret, hoppas inte hennes/hans ungar svälter ihjäl nu...
 
På kvällen var jag bjuden till en kompis på grillfest...Maten var supergod  ❤️👍 Några öl till det 👍 Några före detta kollegor kom senare, så mycket minnen, skratt, en så HÄRLIG kväll!
Inga bilder på det! 
 
Med utmattningssyndromet, så kommer först viljan att jag vill backa ur alla sociala evenemang som folk vill bjuda in mig till och hitta förklaringar till varför jag inte kan komma, när jag väl är där, träffat vänner, haft "skitkul" så inkommer den långdragna nedvarvninsprocessen, så här sitter jag nu mitt i natten och skriver om en UNDERBAR dag.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0