Värt att lyssna på....

Jag brukar inte lyssna på "sommarpratarna" i år har jag gjort det.
 
Denna sommarpratare berörde mig mest, beskrivning av Magnus Ranstorp; Statsvetaren och terrorexperten tar oss från uppväxten på skånska landsbygden till Belfast, Gaza och CIA-högkvarteret i Langley.
Han berättar om sin väg till en idag mycket framskjuten position i den internationella forskningen och nyhetsbevakningen – men hur han samtidigt själv hamnat på USA:s ”svarta lista” och hudflängts i svensk debatt...
 
Citat från hans sommarprat: ”Jag tror inte längre att terrorismen går att eliminera. Det går bara att leva med den. Det viktigaste är ändå att vi som samhälle står samman och inte låter hatet splittra oss.” lyssna!
 
Bilden lånad här
 
Fanns även en sommarpratare till jag fastnade för, tårarna rann hela tiden...Stina Wolter och hennes engagemang i en 8-årig cancerdöende flicka, de fick för första gången kontakt i programmet "Karlavagnen" Stina följde och stöttade denna flicka till hennes död..Lyssna
 
Beskrivning av Stina Wolter: är en produktiv konstnär, föreläsare och känd kroppsaktivist med många följare i sociala medier. Aktuell med serien Kroppskontakt i P1 i sommar och författare till boken Kring denna kropp.

Har haft åtskilliga utställningar i Sverige och utomlands. Har utformat altarplatsen i Korskyrkan i Uppsala och undervisar i konst sedan 90-talet.

Stina har hörts i Sveriges Radio mer än ett kvarts sekel och är en av programledarna för Karlavagnen i P4. Lett frågeprogrammet Otroligt antikt på SVT.

 

Bilden lånad här
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0