Vilken jĂ€kla natt đŸ˜« ⛈...

Vaknar av Inez som hoppat upp och trycker sig mot mig, hör mullret och ser blixtarna, drygt 7 grader ute, vem tusan tror det ska vara Ă„ska dĂ„Â đŸ€”Â sitter i kökssoffan med tĂ€cket om mig och vĂ€ntar ut Ă„skanÂ đŸ˜« efter jag dragit ut frysen och larmet (larmet gĂ„r Ă€ven pĂ„ batteri) inom nĂ„gon minut hör jag sms i mobilen,  Alert Alarm  undrar om det Ă€r stömavbrott, full koll 👍
 
KĂ€ra maken kom upp och vi satt och pratade i köket till efter 4. Utanför small det och blixtrade oavbrutet, regnet hĂ€llde ned.. Vi tyckte Ă„skan hade lugnat sig, hundarna fick kissa, la mig i sĂ€ngen och dĂ„ hörde vi hur blixten slog ned, inte hos oss men nĂ„gon kilometer bort.. Tog tĂ€cke och kudde och la mig i soffan, hundarna lĂ„g bredvid mig  pĂ„ golvet ❀ Strök ömsom pĂ„ Bosse och Inez nĂ€r de kom för kontakt ❀
 
Klockan 8 pĂ„ morgonen drog Ă„skan Ă€ntligen bort, jag och hundarna stapplade dödströtta in i sovrummet och somnade pĂ„ stört 😮 Klockan 10 vaknade jag av Rambos jamande och rassel pĂ„ vĂ€ggen, slĂ€ppte ut honom och hundarna lyfte inte en gĂ„ng pĂ„ huvudet som de brukar 😄 
 
Sov till 12:30 och vaknade av att dottern ringde och frÄgade hur natten varit och om blixten Äterigen slagit ned pÄ gÄrden? SjÀlv hade hon varit vaken frÄn 3 i natt pga Äskan, vÀgen till hennes jobb var en "simbassÀng" och brandkÄrer frÄn flera stÀder hjÀlpte till att fÄ bort vatten frÄn gator, villor och Àven dotterns hyreshus som hade fullt med vatten i kÀllaren..
 
SÄ typiskt att vÄr regnmÀtare Àr sönder, kÀra maken hittade ingen ny i stan igÄr, vi hade sÄ gÀrna sett hur mycket regn vi fÄtt, men vi ser fÄrorna i marken och all sand som flutit att de mÄ ha regnat mycket.
 
.
  Skapliga hÄl i marken regnet gjorde..
 
 
 
Sand och grus flöt ut över gÄrden..
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0