24 feb så mycket glädje och senare en så stor sorg....

Då vi miste en så stor glädjespridare och en älskad familjemedlem som togs snabbt ifrån oss pga av en olycka....
 
Men vi börjar från början av dagen 24 februari, den såg vi fram mot med glädje ❤️  
 
Kära styvfaderns 75- års dag. Mötestid 13 och vi var där i tid....  Maten var som vanligt supergod på A-grill i Västerås, så mycket roligt vi hade med kära familjen och vänner, skratt och prat och så mycket god mat ❤️  .
 
Den grillade nötfilen är outstanding, så även såsen ❤️  Så tillkom även pommes frites att doppa i såsen...
 
Efterrätten var även den himmelskt god ❤️ 
 
Min fina och överjordiskt snälla styvfar ❤️
 
Presentöppningsdags, min alltid så glada och kloka styvfar ❤️
 
Hur vackert är det inte i hamnen, bilden tagen i motljus..
 
En så UNDERBAR familjedag vi hade ❤️ Vi pratade om hur kul det var med dottern och hennes pojkvän på bilfärden hem... Trötta och glada fortsatte jag och kära maken att prata om dagen. Katterna hade varit inne och ville ut. Vi skötte de sista djursysslorna, hundars svängar och hönsen.
 
Vi hann vara hemma i ca en timme, då det knackade på dörren...En ung kille stod utanför och sa att han kört på en katt hos oss... All heder till killen som kom och berättade för oss att han kört på en katt, en katt är oberäknelig efter vägen. Du unga kille som kom till oss besparade katten och oss så mycket lidande ❤️ 
 
Vi sprang ut, såg Gustav komma gåendes in på gården, jag sprang ut och plockade in honom direkt...han gnydde lite när vi la honom på sängen, jag tvättade bort bajs och blod från svansen..Såg att det blödde mer, lyfte på ett av bakbenen, vid bakbenet och i buken fanns skadan... Ringde Evidensia Strömsholm direkt och vi åkte in till djursjukhuset.. Vi trodde nog att Gustav skulle klara detta, då han gått in på gården och inga ben var brutna, att det skulle gå att sy ihop skadan och att vi skulle få behålla vårt hjärta ❤️ ...
 
Veterinären som undersökte honom sa att de inre skadorna var för omfattande, bukhinnan var spräckt, det bästa beslut vi kunde ta enligt veterinären var att han fick somna in direkt, visst, kanske hade det gått att operera i flera omgångar, med lång konvalecens, vi förstod direkt vad han menade, självklart skulle Gustavs lidande inte förlängas...tempen var nere på 36, man la in varmvattendynor direkt under filtarna de täckt Gustav med och han fick smärtstillande direkt vi kom in.. Jag hoppas att han av chocken och de 50 minuterna det tog in till djursjukhuset tills han fick smärtstillande inte led så mycket.. Prognosen var för dålig att han skulle överleva, att återigen ta valet att ta bort ett djur, så TUNGT och TUFFT, lilla Gustav (4,4kg) med mina tårar i pälsen somnade du in, men jag GLÖMMER dig ALDRIG...Min härliga buskatt ❤️ 
 
Till den unga killen som kom till oss och berättade vad som hänt, det var ju inte ditt fel, vi vill tacka dig så innerligt ❤️  Du gjorde både Gustavs och vår pina kort....katten slapp lida och jag slapp leta efter honom, kram till dig ❤️ 
 
Jag har valt att lägga denna blogg 2 veckor framåt då mitt barnbarn är på semester, vill inte att hon ska bli ledsen över det som hänt och förmörka semesterglädjen hon har framför sig.. Hon älskade Gustav ❤️ Allt har sin tid..och min bebe som jag kallade Gustav är borta och om jag berättar för henne nu eller om två veckor förändras inget..Gustav slutade sitt liv 20:30 söndagen den 24 februari 😭
 
Jag fick skriva på papper och legitimera mig när vi bestämt att Gustav inte skulle lida mer, Vill du ha askan frågade veterinären? Nej! jag ville inte ha askan...jag ville bara ha min härliga buse tillbaka ❤️ 
 
När vi lagt Gustav i katt-transportburen innan vi skulle åka till Strömsholm var Bosse, Inez och Rambo där, de visste nog bättre än husse och matte hur allvarligt det var.....Ikväll har vi hundar och Rambo som söker sig till oss, kanske försöker de trösta eller bli tröstade...vi ser skillnad i deras beteenden till oss ❤️  Jag använder bloggen som vanligt för att skriva av mig min sorg och mina känslor.. Det hjälper även om tårarna rinner konstant...
 
Som vanligt lägger jag in bilder och bearbetar sorgen på de djur jag mist, men med Gustav blev det för kort tid vi fick tillsammans 😭...En bildbomb på min lilla bebbe ❤️
 
Bild jag fick från tjejen som tog hand om er och er mamma ❤️ Ni var en "polishämtning" och alla behövdes placeras ut...
 
Första gången jag såg dig och fotade dig ❤️
 
Regnar ute och vi har varit ute en stund, Gustav värmer sig på Inez ❤️
 
Liten kattunge sover gott i husses datastol ❤️
 
Mitt äldsta barnbarn älskade Gustav och den kärleken var ömsesidig ❤️❤️
 
Rädd för vatten var inte Gustav....
 
Här har du fångat en isbit, undrade så vad du letade efter i vattnet ❤️
 
En vacker vinterdag 2018, Gustav uppe på dotterns biltak ❤️
 
Det var ju smältdroppar du var ute efter ❤️
 
 
Att leka med ormar straffar sig...mycket dropp blev det och många timmar tillbringade vi  på Strömsholms djursjukhus...
 
Veckan efter lekte du återigen med en orm, denna gång en liten snokunge ❤️ Matte tog snokungen med grilltången, slängde bort den så den fick överleva..
 
Sommaren 2018 tillbringade ni båda katter ute, att ligga i utemöblerna blev er sedvanliga sovplats ❤️
 
I somras trodde skatan hon var säker för dig uppe på växthustaket..tji fick den ❤️
 
Husse och du på flugjakt, julen 2017...En sömnig fluga hade följt med ned med juldekorationerna från vinden ❤️
  
Du använde vår snälla stora schäferhane som napp❤️ kärvänligt fogade han sig i det och la tassen över dig ❤️
 
Återigen "tuttingtime" ❤️ Hur mycket saknar inte Bosse dig ❤️
 
Bästa vännerna från dag ett sedan du kom till oss ❤️
 
Du och Rambo funderar nog på om ni gjorde rätt val i att gå ut?❤️
 
Men inget väder bekymrade dig, så vi skrattat åt dig när du dykt ned i snön denna vinter..Inget några av våra tidigare katter gjort ❤️
 
Matte! Jag källsorterar bara posten ❤️
 
För några veckor sedan började jag fundera över varför min foppatoffel alltid låg mitt på hallgolvet? i dunklet i hallen har jag bara fotat in toffeln under skohyllan igen flera ggr om dagen. En dag lyfte jag upp den och såg detta, du kan inte skylla på hundarna, tandmärkena avslöjar ❤️ ...
Du gnagde på allt du kom över, hörlurarsladdar, min mobilladdare, julklapparna 🎁 var och varannan julklapp hade du gnagt på i kanterna, mina tår 😁 Din överskottsenergi och livsglädje behövde du pysa ut trots att du haft en lång natt med jagande av möss på logen och i stallet ❤️ Eller så blev du bara så glad när du kom in till goset och maten som du visste du skulle få så du inte kunde behärska dig ❤️
 
Julen 2017, Gustav tyckte matte klätt soffan snyggt ❤️
 
Du och jag Bosse ❤️❤️
 
Inez fick även en gos ❤️❤️ De få ggr vi har hundarna i hundgården klättrade alltid Gustav in till dem, hundarna var hans vänner ❤️❤️ Han kramades med svansen..❤️
 
Klockchilin på plats efter vinterförvaring i ljuset över elementet mars 2018, mysigt tyckte Gustav ❤️..
 
Min gullplutt, mammas bebbe, min fluffrumpa, min kirri koi, min Gutti, mitt hjärta ❤️ Kärt barn har många namn och du lärde dig alla ❤️
 
Mitt hjärta gråter även över vår fenomenalt snälla katt Rambo ❤️ Han har mist sin tredje vän här på gården 😭 Först Gustav den I som dog av ålderdom, sedan hans bästa vän Sotis, den lilla vildkatten som bestämde sig för att bo hos oss ❤️ som en dag många år senare vandrade ut i skogen för att dö. Full av tumörer troligtvis då det visade sig att han hade en stor tumör i munnen.... Den ungdomliga Gustav den II hade lagt ned sin kämparanda och styrkemätning mot Rambo hade kära maken och jag konstaterat för en tid sedan, de låg oftast tillsammans och sov ihop utan tidigare brottningsmatcher, Rambo tvättade kärvänligt Gustav ❤️  I morse såg vi hur Rambo följde spåren, sniffade på grangrenar, blodspår på marken efter Gustavs sista färd från olyckan in till tryggheten på gården...så jag grät 😭 
 
Hur många bilder har jag inte där ni sover gott i varandras värme ❤️❤️
 
Var nu inte Rambo inne fanns det ju andra härliga kompisar som du lika ofta låg bredvid ❤️❤️
 
Men på mornarna damp du oftast ned hos matte i sängen, oftast la du dig på mig eller som här vid benen... Jag hörde ditt kurrande ❤️ såg dig inte, tog mobilen och höftade ett foto ❤️ Sedan sov vi båda gott några timmar.
 
Så jag saknar dig 😭 och så du fattas oss idag vår härliga bebbe ❤️
 
Sista bilden i mobilen på Gustav för en dag sedan...först kommer en tass smygandes bakom datorskärmen, hann inte ta en bild på ditt första tjuvförsök att sno åt dig en räka ❤️ ❤️  sedan kom hela du ljuvliga, älskade, envisa och stundvis besvärliga katt som jag inte kunde säga nej till utan bara älska och skratta åt ❤️ 
 
Hade jag vetat vad jag vet idag, att din tid blev så kort här på jorden så hade du fått varenda räka 😭
 
Att skriva om dig, lägga in bilder på dig gör att du finns kvar mer levande hos mig i hjärtat och i minnet, där stannar du för alltid ❤️ När sorgen tränger på går jag tillbaka till bloggen och minns allt härligt jag fick uppleva tillsammans med dig  ❤️ 
 
Tre filmer med dig Gustav, den första från en morgonpink med hundarna i januari, du är så gosig så du vet inte riktigt vart du ska ta vägen, film nummer två är från vårt sedvanliga morgonprat i köket på luciadagen 2018. Jag ber om ursäkt för min "jolliga" röst och språk 😏
 
 
Du knackade på dörrfönstret när du ville komma in ❤️ Du är vår enda katt som kommit på den smarta lösningen, hundarna säger ifrån och matte eller husse öppnar dörren ❤️
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Eriksson

Beklagar sorgen så hemskt mycket!
Har själv en rödis här hemma och gjorde lite extra ont i hjärtat att se att en sådan fin herre fått lämna jorden på tok för tidigt!

Kramar från mig och Legolas!

Svar: Är du med i rödisarnas facebook grupp? Jag var med där förut...Tänker nu bara lämna gruppen då min/vår rödis inte finns längre, att skriva om vad vår Gustav betytt för oss, lägga in bilder, han fanns här på jorden, berikade vår vardag...du läste och bekräftade...Kram och tack ❤️
Kort

2019-02-25 @ 21:40:34
URL: http://burymeinvoilet.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men åh så söt han var Gustav <3 Underbara bilder och filmer stor kram <3

Svar: Tack, saknar honom ännu.. kram
Kort

2020-01-15 @ 11:45:15
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0