Så kom vintern tillbaka...

....efter några härliga vårdagar där vi hade stora delar av gården snö och isfri. Vi har suttit ute och njutit av solen som värmer oss och glatt oss åt hundar som busar..
Vi hade förväntat oss bakslaget...men hade gärna njutit av några härligt varma och soliga dagar till...Plusgrader dag som natt..Hönsen har varit ute tills det mörknade något de inte varit så länge snön låg djup i deras gård, nu instängda i hönshuset igen pga snöras från taket..
 
I lördags var jag och dottern ute på en restaurang med hennes kompis och kompisens mamma och åt gott på en grekisk restaurang som heter Zorba, för andra gången på en vecka lyckades jag äta upp min portion för det var så vansinnigt gott..
 
Välgrillad fläskfilé med en så fantastiskt god ostsås 👍 (Nästa gång tar jag bild på menyn så jag minns vilken ost)
 
Efterrätten bestod av grillad ost (kommer inte ihåg sorten) med glass och varm hjortronsylt, var så mätt att jag bara orkade äta hälften av osten, men glassen och sylten gled ned 😉 ... Supergott 👍
 
 Första snöfallsdagen och nu har det snöat i dagarna tre...just nu -14.4  klockan 21:36..
 
Men kära Rambo fortsätter vintervilan i min säng ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0