Två veckor utan riktigt internet....
....Så många turer vi haft.
Vi fick ett nytt modem den 7 mars när vi trodde vårt förra modem/router gått sönder, vi kopplade in det, det fanns internet kanske 30 minuter om dagen.. Större fel visade det sig...Tiden förlängdes till den 28 mars för att hitta felet..
I förrgår kom en kille och gick igenom våra ledningar, fann felet men gav oss det tråkiga beskedet att vår nya router gått sönder pga för många försök till synkningar med internet, nu var det i alla fall fullt kräm i telejacket..
Beställde då en ny router/modem, fick den igår, då hade man/någon glömt att skicka med kopplingen till telejacket 😌 Blev telefonsamtal igen igår till Telia, Jag skickar direkt sa killen jag pratade med 👍 Han bad även om ursäkt för kollegan som missade det.
11:17 idag plingade det i telefonen, du har paket att hämta! Kära maken åkte direkt och hämtade det....Vi kopplade in med den nya sladden 👍, Så bra internet har vi aldrig haft tidigare 😁 Från en dag till nästa har vi fått det vi behövt, så tacksamma för att det går så fort, vänligt bemötta också..
Tack Telia för att man får grejerna till nästa dag, när man ringer er om problem ❤️ På landet är vi inte särskilt bortskämda. Vi har ju allt via internet, kör TV via cromecast, då vi vill välja vad vi vill se och inte betala för en massa skräp (betalkanaler), det mesta av Tv ser vi på datorerna..
Fin dag, blåst men 10+ i skuggan, näsan mot solen i några timmar, hundarna, katten och hönsen njöt som vi av värmen...
Förra året den 21 mars, så mycket snö 😱
Den 21 mars 2017 hade vi barmark och grillade, Bosse gillade läget med en hel utedag ❤️
Kommentarer
Postat av: Anna, Telia Kundservice
Åh vad glad jag blir av att höra att allt nu fungerar som det ska 😍 Det är ju exakt så det ska vara!
Hoppas du har en fantastisk helg och att solen skiner på dig! ☀️
/Anna, Telia Kundservice
Trackback