Utan internet...

... Inte bara av ondo, vårt tecknosamhälle som helt har tagit över oss, för tre år sedan sa vi upp vårt Tv-abbonemang (Canal digital) vi tittade aldrig på TV de få program vi ville se såg vi på datorn när vi ville...
 
Nu har vi kikat på "Bron" del 2 på blue ray som kära maken fick i julklapp för två år sedan av mig, vi hade sett del tre då och kikat på hans andra julklapp, del 1.. Blev lite trötta på serien då kan jag säga...Vi glömde bort serien.. Men jag kom på serien när det inte fanns så mycket att göra i snöandet som varit de senaste dagarna och man inte har någon som helst längtan utomhus..
 
Hundarna och Rambo gillar stillheten i vardagsrummet när vi lägrat oss framför TV-n, Inez tar den plats hon haft sedan hon var valp och suckar förnöjt  när hon lägger sig ❤️ Rambo gonar in sig i fårskinnet på fotpallen ❤️ Bosse föredrar golvet utanför mattor där det är svalt, är man en mycket "pälsad" vovve föredrar man svalka ❤️
 
Eftersom ingen av våra datorer hade wifi, äldsta datorn är inte ens ett år, min fyra veckor gammal,. vem tänker på wifi som tillägg? Det gjorde inte vi...
Sa till kära maken att vi köper en ny lappis, den behöver vi vid elavbrott och vid sådana här tillfällen då vi kan använda min mobil med internetdelning. Vi var överens...
Hade en gammal lappis med windows vista med wifi som vi testat.. Google uppdaterade inte så gamla operativ system, följden blev att vi inte kunde se på TV 4-play eller någon annan kanal då de krävde uppgradering av google.
 
Ringer som alltid sonen innan vi besöker butiker, har du en laptop liggande? det hade han som han ville bli av med, windows 10 var operativsystemet..I söndags kom sonen med laptopen ❤️ Tack kära son ❤️ Ännu gladare blev jag  över laptopen när jag fick ett telefonsamtal att det var ett fel på en jordkabel och vi skulle få vänta på internet till den 20 mars... Ringde telia, som kompensation fick jag fri surf  👍❤️ Tack Telia!
 
Igår såg jag plötsligt att jag hade internet på datorn... Segt som tusan, tittar jag på program på TV så hör jag röster men ser ingen bild... inte som förr, vi har alltid haft bra internet.. Vet att det grävs för fiber, kanske där problemet startade..Så vi fortsätter med min mobil med internetdelning på  laptoppen för att ha vår vardagliga värd på nätet och ser på "Bron"..
 
Image result for bron
Bilden lånad här
 
 
Hämtade Mille igår från skolan, i måndags var han återigen på sjukhuset för koll, återigen ändrades kvoten, nu till 24..
 
Bäddade in en kulen och frusen Mille i fårskinn i väntan på maten....Mätaren av blodsocker och druvsocker ligger på bröstet.. En liten kille som har full koll på sin diabetes 👍❤️
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0