Barnvakter.....

På tisdagen kom Millle till oss och ska sova över två nätter, mamma ska på utbildning i jobbet till Stockholm.
 
Första natten kom Mille intassande i vårt sovrum strax efter 04, för att hämta sin mobil  som han glömt där...Vet inte om han somnade om igen, men han gick upp kl 06 när mobilen larmade.
 
Efter frukost och precis när kära maken skulle skjutsa honom till skolan dök killarna upp som ska installera vårt nya värmesystem. Pannan kördes in i källaren och luft, vattenvärmepumpen kördes till sin plats. På måndag kopplas allt in..
 
Väntade på Mille i stora entren, kikade på uppfinningarna barnen gjort under "pillardagen" och kramade om och pratade med gamla kollegor.
 
Igår efter skolan körde Mille leta med hundarna, något som Inez älskar och hon är suverän på, Bosse tar det mer på skoj.. 
Lugn eftermiddag och kväll, efter kvällssagan somnade Mille snabbt.
 
En kvart efter han somnat började det mullra, åskan var långt borta men jag blev rädd att den skulle komma närmare och väcka Mille.. Det började regna och sedan har det regnat hela natten.
Har kunnat sova och inte oroat mig som tidigare över  Milles diabetes, jag har mätt Mille innan jag lägger mig och erfarenheten är att han sjunker ca. 0,8 under natten.
 
Första åskmolnen...
 
Sedan blev det ännu svartare, men åskan gick runt oss denna gång och Mille vaknade inte..
 
Frågade i morse om han sovit gott? - Jag har sovit som en sten svarade han. 
 
Ännu mer jorgubbsblom...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0