Dottern ringde vid 12....

.....Kan ni hämta Milton på skolan? Blir en längre dag för mig på jobbet och ska iväg till annan ort..
 
Självklart kunde vi det, kära maken gick med hundarna just då i idel regn och hagelskurar..kallt som tusan.. 
 
Satt och pratade med en annan förälder innan barnen kom ut... Såg en blek Mille komma ut från skolsalen, trött såg han ut också 😢 När han tagit sina saker och vi började vandra ut från korridoren sprang hans fröken ifatt mig och sa du hörde mig inte när jag ropade? Det gjorde jag inte i glädjen från de andra barn som klädde på sig och skojade med varandra... Hon berättade att Mille låg lågt, berättade att jag förstog det direkt jag såg honom 😢 Mille har världens bästa fröken, hon har ett hjärta av guld, är omtänksam och barnen älskar henne ❤️ Hon har även ett barn med D1 och förstår problemet ❤️ Kram till dig fina S......❤️
 
Väl hemma hos oss tog Mille några russin, någon mat ville han inte ha, antagligen mätt efter skollunchen. Efte 30 minuter hade värdena ökat..... Sedan lite vilamys en timme efter skoldagen och sedan tog han och morfar kraftag och lastade bilen med diverse skräp som fördes till återvinningen...
 
Jag förberedde middagen kokt torsk med mos och med ägg och persiljesås, Mille älskar fisk 👍.. På min I-phone räknade vi ut insulindosen efter blodsockervärde med kolhydratskollen.. Efter en timme låg han rätt i värden..
 
18:30 skjutsade vi hem honom, han var inte allt för pigg då han är snuvig och har ont i ett öra 😢
 
Jag är inte heller allt för pigg just nu, förkylningen har tagit om, nyser, snorar och hostar slem 😌 En vän funderade om jag har pollenallergi, men tror inte det då min snörvlande och nysande började efter regnet...
 
 En värdefull hjälp om man har Iphone..du räknar ut vad / hur mycket som ska ätas och sedan tas blodsockervärde och du får en beräknad insulindos...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0