Igår blev det vår igen med...

...sol och härlig värme 👍 ☀️ Äntligen fick vi njuta av värmen och grönskan...
 
Vaknade tidigt i morse och hörde hur det skvalade i stuprören, förstod att det regnade.. La mig att sova igen då det var kära makens djurmorgon..
Det har regnat av och till hela dagen, hoppas grundvattennivån stiger med var droppe...
 
Jag klagar inte har hittat en underbar bokserie som Maria Gustavsdotter skrivit den heter "dottern, fem pärlor till jungfuns Krona", hustrun, fem pärlor till jungfuns Krona, modern, fem pärlor till jungfuns Krona och sist änkan, fem pärlor till jungfuns Krona... Alla dessa böcker utspelas under Gustav Wasas regim på 1500-talet, kvinnorna är rättslösa, de flesta är vilsna i byte av religion, kyrkorna som töms på skatter...
 
Har rensat i skåp medan jag lyssnat på böcker 👍 
 
Hoppas lite mer värme kommer tillbaka så jag snart kan sätta ärtor och dill.. Tomaterna och gurkorna frodas i växtrummet och vill ut i växthusen....
 
Temp ute nu 05,7
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0