Jag sov i natt đŸ˜ŽđŸ’€....

 
...Men först kontollmÀtte jag Mille nÀr han sov vid 12:30, han lÄg tyvÀrr för högt 14,1.. Men min syster har sagt hellre för högt Àn för lÄgt... Jag Àr Ànnu novis i diabetesvÀrlden sÄ jag vet inte om jag resonerar galet... Min lillasyster har haft diabetes i över 30 Är sÄ jag förlitar mig mest till  henne och min dotter, Àven Milles pappa som sjÀlv lever med diabetes sedan barndomen.. Har kolhydratskollen pÄ min Iphone, diabetesböcker, sökt pÄ kolhydrater pÄ internet och ÀndÄ blir det sÄ fel?...
 
Hade en kompis i min ungdom som hade en kille med diabetes, hon var inte hemma och nÄgra killar hade fest hos dem. Hennes kille dog, gissar att han inte ens fyllt 25... SÄ otÀckt att nÄgon man kÀnde dog och sÄ ung...Jag har burit det med mig hela livet..
 
Minns sÄ vÀl nÀr jag sÄg henne för första gÄngen efter dödsfallet och jag helst ville springa Ät ett annat hÄll Àn konfronteras med hennes sorg... Jag gjorde ÀndÄ tvÀrtom, gick fram och kramade henne utan att sÀga nÄgot, vad kunde jag sÀga?
 
Jag Ă€r fortfarande sĂ„ vilsen...Vet att idag kan man sköta diabetes sĂ„ mycket bĂ€ttre och hĂ„lla sig inom 4-8, men vi lyckas inte ibland.. Som jag skrivit tidigare Ă€r vi ofta natt/dagbarnvakter som vi vill vara och som vi alltid varit tidigare...Vi finns hĂ€r, mormor och morfar som alltid för vĂ„ra tvĂ„ barnbarn ❀❀
 
Jag somnade och sov till 06:45, dĂ„ var Mille vaken, vĂ€rdet lĂ„g pĂ„ 9 ... Första natten jag vĂ„gat sova mer Ă€n tvĂ„ timmar... Äntligen!
 
Imorgon kommer gullungen vid 6 igen, han har lov och mamma jobbar ❀ 
 
 Det har vi löst med en Àggklocka, efter mat blir det vilotid med skÀrm med en timma, sedan blir det lek eller utetid, nÀr klockan ringer avslutar Mille allt direkt , det var vÄr deal första gÄngen han fick surfplattan i handen...

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0