Gardiner? đŸ€”

 
.... NĂ€r vi skulle byta fönster i somras sĂ„ skulle alla blommor bort, gardiner ned, 1 meter fritt runt fönstren inför bytet... Hoppsan sĂ„ ljust och fint det blevÂ đŸ€­ Fick mig en tankestĂ€llare dĂ€r...
 
Förr anvÀnde man djurhudar för att slÀppa in ljus, sedan kom glaset.. och sedan stÀngde vi ut ljuset igen med gardiner, tyger ... varför?
 
Massor av blommor Äkte ut och fick dö ute i första höstkylan, Varför kanske ni undrar? Jo för mina gamla fönsterbrÀden var sÄ förstörda av sÀkert övervattnade vÀxter innan vi ens flyttade in i huset... Att Àntligen fÄtt vita fina, oförstörda fönsterbrÀdor var en lyx...
 
Har sparat nĂ„gra vĂ€xter, de har ytterkrukor sĂ„ vattnet inte kan rinna över.. Jag sjĂ€lv har aldrig haft gröna fingrar utan haft krukvĂ€xter "för det ska man ha"  likasĂ„ gardiner, nu tĂ€nker jag bryta den trenden đŸ’Ș
 
Till jul kan jag tÀnka mig att sÀtta upp julgardiner (lika lÀnge som granen finns pÄ plats) i ett köksfönster och i vardagsrummet, fick sÄ fina julgardiner med domherrar av dottern förra Äret i julklapp, vill inte det ska vara en "bortkastad" julklapp... I december Àr det tusan sÄ mörkt ÀndÄ....
 
Har en kompis som aldrig haft en gardin uppe, ser mÄnga hus som sÀljs dÀr man verkligen lÄter fönstren vara det ljusinslÀpp de ska vara, en grön blomma klÀttrar runt fönstret ibland...
 
I de tre sovrummen har vi mörklÀggningsgardiner inbyggda  HÀr i vardagsrummet har vi andra gardiner som stÀnger ut solen... SÄ glad att i dag slippa tyggardiner som samlar damm och djurhÄr....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint det blev. :) Med sÄ fina fönster tycker inte jag man behöver nÄgra gardiner. Det rÀcker ju med att ha blommor i fönstret :)

Svar: Är sĂ„ nöjd med fönstren och det bĂ€sta av allt Ă€r att jag tvĂ€ttar dem inne i rummet och slipper sitta pĂ„ fönsterbrĂ€dan och hĂ€nga ut för att tvĂ€tta utsidan. Har alltid tyckt det Ă€r lĂ€skigt pĂ„ övervĂ„ningen....
Kort

2019-11-21 @ 11:24:33
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0