Min hjärna slutar fungera......

....vid strul, tål ingen som helst form av stress...Blir bara så T R Ö T T och skulle kunna sova dygnet runt. Mitt jobb var ju tidigare bara en massa ansvar och stress, löste problem hela tiden, men älskade det ❤️... Gissa hur det känns nu när man inte ens klarar saker som bryter den invanda vardagen 😭
 
Men många glädjeämnen finns, den här lilla söta skogsmussen hittade jag i hönsens havretunna när jag skulle fylla på mat, locket är lite trasigt och så här små juveler kan lätt ta sig in... Jag lyfte upp den lille med skopan, det har jag fått gjort en gång till sedan dess 😉 När jag fodrar hönsen har jag släppt ut dem på gården (på förmiddagen medan de värper går de i en inhängnad gård), tur för den lilla sötisen då höns inte har något emot en liten mus som mellanmål....
 
 
 Mina söta och otroligt bortskämda höns 💖🐔 Bild från igår...
 
Har ingen svårighet att få dem på bild då de följer mig vart jag än går på gården 💖🐔
 
I måndags fick vi veta att man beställt filter både till inomhuspumpen och till brunnen, skulle kanske komma på onsdag...sedan monteras.... Väntan är för mig en stor stress... Igår blev allt klart med en till brunnstömning som följd, men sedan måndagens tömning var brunnen full igen, visade det sig när de tog bort locket 👍
 
I onsdags började kära maken få ont i ett ben, på torsdagen blev hältan värre och värre...Ändå kämpade han mot smärtan igår och harvade vårt potatisland i solskenet...
 
Igårkväll fick vi levererat kött från en närproducerade bonde, dikor som går ute med sina kalvar i hagen året runt och har bra ligghallar med halm och  stora vindskydd vid regn och snö, så som jag tycker att djur ska få leva i en frihet så de kan röra sig fritt inne och ute och äta, dricka när de vill... Maken kämpade på och förpackade köttfärspåsar och vägde dem... Så mycket värre i benet och nu hade även foten börjat värka inför sänggåendet...
 
I morse ringde kära maken vårdcentralen, de skulle ringa upp men true-caller tog bort samtalen, då det var hemligt nummer... Han åkte ned till vårdcentralen och frågade om besökstid... Fick tid 13:30 det togs blodprover för eventuell blodpropp, svaren visade senare att det var det inte... Ny tid klockan 15 med läkare, läkaren gissade att en cysta spuckit??? Mer information fick inte kära maken, han skulle vila och smärtan skulle ge sig med tiden... Han har stretchat flera ggr sedan han kom hem och känner sig lite bättre, han själv gissar på senor som trasslar i benet....
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken söt lite mus. Älskar att du inte slog ihjäl den som många andra skulle ha gjort. Gillar verkligen din syn på djur :) Ha en fin lördag :)

Svar: Tackar och detsamma till dig 👍
Kort

2019-11-02 @ 08:34:19
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så fina höns. Jag gillar speciellt den spräckliga. Att kalla en skogsmus för juvel är inget jag skulle kommit på att göra, men smaken är olika. Ha en fin söndag.

Svar: Tackar och önskar dig en fin vecka =)
Kort

2019-11-03 @ 09:27:01
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0