November....

Vi storhandlar/veckohandlar på tisdagar, mycket smått och gott hamnar i vagnen då 😉 Så även igår... När jag senare på kvällen kikade på datorn på en serie så blev det en god smörgås att njuta av 😊
 
Hittade denna jag inte smakat förut....
 
God var den kan jag lova 👍😊
 
Idag var det återigen mörkt, grått och trist ... Snön börjar försvinna...
 
Såg att det fanns bara tre "talgkoppar" kvar på gården, några har säkerligen blivit neddragna av skatorna, så idag när jag tillverkade nya satte jag dem i blomkrukor, då kan inte skatorna dra ned dem 👍
Fick tänka annorlunda då och låta massan stelna så den inte rann ut ur hålet i botten, sätta i en pinne fåglarna kan sitta på då de kommer ned en bit i krukan... Ibland lite svårt att få av massan från sleven men det jämnade ut sig med mindre kladd och frön i köket 👍
 
Frågade efter nötter förra veckan, igår hade de fått in nötter, så förutom ister och smör är det bara nötter och solrosfrön i "smeten"... En kruka redan upphängd, tillverkar fler i morgon 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0