En solig höstdag....

..... Idag blev det målning av vårt hallelement, där vi torkat barnens sockor, vantar, hundhanddukar m.m.genom åren....Färgen helt borta i toppen av elementet...Säkert målat den dag huset byggdes.. Kära maken målade i tre timmar först och sedan blev det min tur, målade och lyssnade på ljudbok, så härligt att lyssna och försjunka i en bok och inte tänka på det man gör, för det finns roligare saker i livet än att måla......
 
Propparna går hela tiden i det trasiga proppskåpet till vattenpumpen, väntar på nytt proppskåp och elektrikerna... Kära maken åkte och fyllde proppförådet, tvätthögen växer då jag inte vågar tvätta just nu....
 
Idag var jag med om någonting roligt, när jag släppte ut hönsen på gården så kände jag att jag blev "påflugen" tittade ned på en unghöna som tittade uppfodrande på mig, gick vidare och hönan tog då ett tag i byxan på mig.... De är bortskämda och vill ha matrester var gång jag kommer...Idag hade jag inte det, så därav protesten.
 
Vi var barnvakter igår då ungdomarna åkte till IKEA och diverse andra affärer... Mille var lite krasslig, förkyld och hostade, vi tog tempen två ggr men ännu ingen feber, samma här, småkulen, nyser och snorar.... Blev gulash till middag i slowcockern klockan 17....
 
Ringde dottern idag... Mille var sämre och hon var hemma och jobbade hemifrån....
 
I morgon kära makens födelsedag....
 
Tid för däckbyte beställt, den 21 oktober....Vi har plockat in utemöbler och vattenslangar, hösten är här... -2,4 just nu...
 
Kikade ut genom fönstret, ingen måne fann jag, bara ladugårdsbelysningen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0