Kära makens födelsedag...

Men han vaknade som vanligt tidigt och kokade sitt födelsedagskaffe själv...När jag vaknade hade han redan börjat den sista och tredje strykningen på vårt hallelement.. Så fint det blev...
 
Finns ingen före bild då jag skäms över hur elementet såg ut och att man blir så hemmablind..
 
Frosten låg kvar efter 10...nu är verkligen den kalla årstiden här...
 
Sedan blev det kökselementets tur, vi har målat övre hälften, imorgon städar vi och målar nederdelen...efter fönsterbytet så flyttades konsolerna till fönsterbrädan så där ska det målas om också...
 
Vid 15:30 hade jag målat klart det sista, färgen klibbfri på 30 minuter, gick fortare idag då värmen var på...
 
Första gästerna dök upp vid 16, sedan ramlade de in med 30 minuters mellanrum, kul och mys med en suveränt god smörgåstårta....
 
Tack Coop för era suveränt goda smörgåstårtor...
 
Det klirrade i de flesta presenterna, vad ger man de som har allt de behöver? det roliga är att man får vin som man aldrig smakat...., I denna present var det "närproducerad öl två flaskor" och en mycket rökig whiskey....Mille kollar noggrant om presenten uppskattas och det gjorde den....
 
Vi tog ett glas till kvällen, så god...men jag behövde några isbitar i den då den var lite för "rökig" för min smak, men kära maken gillade den...
  
Plockade av katt och hundarna deras fästinghalsband igår, med flera nätter med minus har nog de otrevliga kräken tagit vintervila..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0