Milledag ❤️

Vi hämtade Mille när han slutade 13:30, en pigg och glad kille körde landskapskunskaper på "Seterra" 100 % rätt svar på tre frågespel.. Så bra gjort, Mille vet vart varenda landskap i Sverige ligger 👍😄 Fick flera varma och goa mormorkramar ❤️, en nöjd och glad kille som var tillfreds med dagen, låg lite lågt i socker så det blev en halv klubba och senare en mandarin
 
Jag ringde Folksam och frågade om ungdomarnas problem med avloppet? Killen jag pratade med kopplade mig till en annan sektion "hus och bygg, typ" kommer inte riktigt ihåg vad avdelningen hette...
Jag berättade som det var att så fort ungdomarna flyttat in märkte de om de duschade, körde disk eller tvättmaskin så svämmade golvbrunnarna över... De flyttade in 2 oktober? frågade killen jag pratade med... -Ja svarade jag och de hade tillgång till huset från den 1 oktober.. Säljaren har ansvar att åtgärda felen som dyker upp inom de första 30 dagarna svarade killlen så det är deras försäkring som ska gå in och täcka problemen.... Klokt tyckte jag eftersom du inte upptäcker problemen förrän du bott i huset någon/några veckor! 👍
 
Varför ska man ta ut en besiktningsman och betala honom för att besiktiga huset?🤔 När den som har kunskapen om vad som är viktigast att kolla, de dyraste reparationerna inte kollar det? Ska det ansvaret hamna på köparnas axlar? Då inställer sig frågan, vilken tilltro kan köparna ha till ett besiktigat hus? 
 
Läs här om avlopp och husköp
 
Skrev just av mig lite ilska, fortsättning följer....
   
Kära maken körde bort vår kökssoffa, den nedsågade tuijan och hasselträdet från ungdomarnas gård till återvinningen idag....
 
Finns det någon som tvivlar över vad som förstör vår miljö mest?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0