Nya tider och nya dagar....

,,, då vi är barnvakter till Mille, nu har han börjat mellanstadiet och fått längre dagar och på torsdagar blir det nu en perfekt morfar och mormosrsdag....
 
Någon hade igår helt sjukt stuckit sönder dotterns däck på bilen, hennes bil stod lite avskymt parkerad när hon var på jobbet och någon ynkling stack hål på däcket på sidan... då går det inte att laga...Gissa att vi som mamma och pappa är förgrymmade, pappa åkte till parkeringen med ett vinterdäck och satte på det, vi åkte till däckverkstaden som sa-  Ni får ett nytt däck i morgon - skitstövlar som gör detta, det var vi överens om...
 
Vad ska vi äta till middag frågade jag Mille? Torsk med äggsås, allt fanns hemma utom potatis vi gick ut och grävde upp några potatisar 
 
 
Den här potatisen räckte til vår middag....
 
 
Inget är så gott som hemodlat tycker Mille 👍😊 Äggen från hönshuset ( han deklarerar högt för kassörskorna på ICA att vi köper aldrig ägg), de hämtar vi hos mormor... Persiljan kom från landet... Vi konstaterade ihop Milton och jag att det som var köpt var torsken och mjölet 😉 Gissar att farmor och mormor har en viss påverkans grad på juvelen vad man ska äta 😁👍❤️ 
 
Dottern ringde och sa att hon inte kunnat sova ordentligt på flera nätter i lägenheten... De ville sova hos oss inatt.... självklart 👍 ❤️ 
 
Klockan 21.00 drog sig dotter och Mille tillbaka för att sova... Allt lugnt och tyst  ❤️  När jag la mig vid 23 började jag hosta... hostade,, Men vad tusan, skulle nu inte dottern få sova i lugn och ro en natt?  Satt uppe till 2 drack honungsvatten, inga hostattacker... Vid 4 hade jag inte somnat då hörde jag glada hundar på övervåningen, försökte ropa ned dem... Lugnt sa dottern de kom när jag var vaken och de hörde mig 👍 Vid 6 var jag i dvala mellan sömn och vakenhet, hade jag sovit? Kanske en liten stund?
 
 
 Både dotter och barnbarn hade sovit gott ❤️  Kära maken fanns där vid frukosten... Jag försökte sova och somnade till vid 9- och sov till 13... Han satte på nya däcket, handlade och jag SOV:....
 
 Idag stängde vi ned växthuset, bara 3  grader inatt... Tog tjuvskott och har flera växter vi flyttat in under växtbelysningen, massor av tomater kvar som mognar i värmen och som vi har hängt upp i köket, fyra stora gurkor som vi lägger in i morgon...... Största gurkan vägde 7,7 hg 👍
  
 
Ingen tomat fick förfaras, här hänger kvistar på "mogning"  👍 ❤️ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0