Satt ute i hammocken i fredags....

.... Hönsen gick fritt på gården, hundarna busade runt, då ringde det, Mille i luren - du mormor kan min kompis följa med till er på lördag? Ja det kan han men han ska väl inte sova över frågade jag? -Jo, vi tänkte det blev Milles svar.... Ok sa jag men vi måste ju höra med hans familj först? Ring när ni hört med hans föräldrar....
 
Hans kompis är mjölkallergiker och jag tänkte hur tusan lagar jag mat till honom? Han har varit här tidigare och den köttfärsås jag lagade då var nog den vidrigaste jag gjort ... Jag har ju själv aldrig haft barn med allergier eller har någon som helst kunskap av det, men det får gå....
 
Mille ringde och berättade på kvällen att han fick sova över...
 
På lördagen kom Milles kompis, hans härliga mamma stannade en god stund och hon lättade mycket på min oro inför matlagningen, berättade vad vi tänkt som middag (tacos) och lunch till i morgon  ( torsk med ägg och persiljesås), inga problem med smör i stekning eller ost till morgonsmörgåsen... Utan kunskaper tror man sig problem utan att det blir det...
 
Att vara barnvakter med en kompis, inga problem, vi vara bara servicepersonal med mat och chips när de hade så kul hela tiden, de spelade och spelade, sedan en film och så spelade de igen...
 
 Mille låg jättebra i värden (7,2) när de bestämde sig för att sova i dubbelsängen i gästrummet... Sedan började jag min nattvandring, det klättrade sakta uppåt... Vid två när jag skulle mäta honom kom kompisen på väg ned för trappan till toa, en glad schäfer Inez mötte en trött och sömndrucken kompis som nog glömt bort att det fanns schäfrar i huset, Mille hade klättrat upp ännu mer, suck! Väckte honom och han tog insulin, mätte honom en gång till, han hade gått ned i värde....Vid 03:30 tänkte jag mäta honom igen... Men, nej! Jag vägrar riskera att väcka dem, somnade runt 04:00
 
(Spelhålan) Så kul de haft, de har nog spelat olika spel i över 8 timmar denna helg.... Skratt och olika utrop när de "åkt dit" men aldrig ett hårt ord eller någon dålig förlorare...
 
Sonen och prinsessan (andra barnbarnet)  dök upp på eftermiddagen, de ville som vi inpektera dotterns och svärsonens nya hus, ett drömus med allt man kan önska.
 
Mäklarens bild...Uterummet sett från soldäcket...
 
Mäklarens bild.... Från uterummet en vy över soldäcket...
 
Mäklarens bild... Insynskyddat...
 
Mäklarens bild...
 
Mäklarens bild..... Badtunna i mitten, grill och....
 
Mäklarens bild......Pool....
 
.. Lovar att inomhusbilder kommer senare... Vi avslutade med middag på vår pizzeria...
En härlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0