Ser på Sofias änglar och gråter...

 
..mig genom programmet. Så mycket känslor som växs, de jag försökt förtränga och som det sätts ord på i programmet....Det handlar om William som får diabetes 1 vid ett års ålder, föräldrarana sover inte en hel natt, så oroliga för alla larm och att de ska göra fel och att barnet ska dö.. Samma rädsla har även jag/mormor och springer och mäter på natten när vi är barnvakt, förstår till fullo deras oro...De andra barnen känner sig bortglömda men är även de oroliga över sin lillebror... En sjukdom som drabbar alla i en familj...
 
I morgon är vi barnvakter då Mille inte vill följa med på en 60 - års fest till Göteborg, 40 mil bort, utan Mille har valt att vara hemma hos oss... Ringde dottern och sa att vi måste ha en nyckel till er lägenhet om Mille glömt typ långtidsverkande insulin, vi kom överens om rutiner för morgondagen...Vi hämtar Mille i lägenheten och ser till att nyckel finns med 👍 Första gången dottern inte finns 10 minuter ifrån oss som hjälp skulle behövas 🥴 Vi klarar det! Men l i t e orolig är jag....
 
Så mycket mer planerande med diabetes, tänkte på att äta goda kex och ost till kvällen som Mille alltid älskat, men hur tusan räknar jag det? Så trist att skippa det han älskar för att jag är osäker 😭 Blir väl som vanligt uppvägda chips och vi mätt upp dipp 🥴
 
Blev glad ändå idag att dottern fått besked idag från FK om sitt omvårdnadsbidrag, lång tid tog det då Mille insjuknade på julafton 2018... Först en engångsumma, retroaktiv....Då får hon säkert en summa i månaden från barnförsäkringen också 👍 Höftade och räknade att dottern får ca 1877 från Fk i månaden, för alla sina nätter där hon springer och mäter, oro om värdet legat för högt eller för lågt 😭
 
 
Mille 1 år skulle få lukta på osten, men slickade glatt 😁
 
 
Kexet på magen säger allt 😁 så gott...
 
Sofias änglar var programmet som jag grät mig igenom.. Vi har tur ändå att Mille är nu 10 år och tar själv ett stort ansvar för sin sjukdom ❤️
 
Kram till er alla föräldrar och barn  som kämpar dag och natt ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0