Sov gott och länge....

.... För länge 😉 men skönt var det och jag vaknade utvilad...Kära maken skötte om djuren som vanligt ❤️ Efter att jag insjuknade i utmattningssyndom i april 2015 så tar han ansvar för det mesta nuförtiden, vi känner varandra så bra efter ett liv tillsammans, förr var det jag som tog det mesta ansvaret för djur och familj, nu har han tagit över när min ork fortfarande är väck...
 
Kära maken målade vidare allt vitt på förstugkvisten, så fint det blir 😉 Igår blåste det ju massor och en hel del björkfrön hamnade i färgen innan det torkat...Varnade kära maken innan, men han trodde inte det skulle flyga så mycket frön nu... Jag petade bort de som satt sig och med en ytterliggare målning idag blev det perfekt 😊👍
 
Vid 15 började Bosse skälla, vi kikade ut och en buss stod på gården, Energihem stod det på den 👍 De toppenhantverkare vi hade i juni var tillbaka, hade önskat dem sist jag pratade med Energihem men i måndags förra veckan var det andra killar som kom.. visst var de duktiga också men inte lika noggranna som team 1....
De hade som uppgift idag att sätta dit fönserblecken och understa fodret på dörrarna, sedan tillkom fodring av badrumsfönstret..
 
 
Så här har vårt badrumsfönster sett ut i en vecka, inte de killarnas fel då fönsterfodret saknades....
 
Fodren kom med en lastbil i fredags, lite kul att med alla transporter vi haft till gården då har vi blivit lite tjenis med chaufförerna och vi snackar lite extra 😊 Blir dock en transport till då fönsterblecken på övervåningen var för korta, något fel i beställningen från Energihem eller tillverkarna...
 
Nu är det komplett, så nu kan vi sätta upp speglarna igen där man kan spegla sig i helbild och duschdraperiet 👍...
 
När killarna var hos oss i juni så såg de när vi fikade att vi hade ägg i ett av facken på kylskåpsdörren, de såg även hönsen som gick fritt på gården...De frågade om de fick köpa ägg? De fick så klart äggen, duktiga hantverkare ska belönas 😊 Medan de jobbade idag fixade jag iordning ett varsitt 12-pack ägg till dem som de fick när de åkte...
 
Finns inget godare än ägg från höns som är frigående, nu finns inte alla färger med här på äggen vi får....
 
Idag tog vi bort myggnätet från sovrumsfönstret, satt vid datorn och såg solen lysa på trädtopparna 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0